Fundusze Europejskie
Opcje dostępności Włącz powiększenie czcionki Włącz wysoki kontrast Włącz lektora
Wyszukiwarka Mapa strony
  1. "Bądź Wielkim" - VI edycja.

"Bądź Wielkim" - VI edycja.

DODATKOWE WYJAŚNIENIA do informacji podanej przez Organizatorów w dniu 25.04.2013 r. o możliwości  wykonywania muzyki na żywo przez osoby nie będące członkami zespołu zakwalifikowanego do finału

Organizatorzy dopuszczają możliwość wykonania podkładu muzycznego (o ile został przewidziany w występie) na żywo przez osoby nie będące członkami zespołu zakwalifikowanego do finału pod następującymi warunkami:
- zespół wykonujący podkład muzyczny złożony jest maksymalnie z 4 osób grających;
- zespół grający / osoba grająca ustawiony/-na będzie w taki sposób, aby nie był/ -a  widoczny/-a dla publiczności (np. za kurtyną) i w żaden sposób nie uczestniczył/-a w przedstawieniu;
- jeżeli podczas występu przewidziano wykonanie piosenki/ pieśni „na żywo”:  piosenka/ pieśń może zostać wykonana wyłącznie przez członków zespołu zakwalifikowanego do finału, przy akompaniamencie osoby/ osób grających lub z wykorzystaniem podkładu muzycznego dostarczonego wcześniej organizatorom na płycie CD;
Możliwość korzystania z „podkładu muzycznego na żywo” przewidziana była z myślą o zespołach, które w trakcie występu chciałyby wykonać autorski utwór przygotowany specjalnie na finał konkursu.

26.04.2013 r.


Organizatorzy szóstej edycji Regionalnego konkursu poświęconego wartościom głoszonym przez błogosławionego Jana Pawła II pn. "Bądź Wielkim" informują, że w dniu 23 kwietnia 2013 r. odbyło się posiedzenie Komisji konkursowej. Zadaniem Komisji była ocena prac plastycznych wykonanych przez pięcioosobowe zespoły w ramach zmagań II etapu oraz stworzenie listy rankingowej zespołów, które zakwalifikują się do finału konkursu.

 Do organizatorów, w wyznaczonym terminie, wpłynęło 17 prac, w tym:

  • 7 prac wykonanych przez uczniów szkół podstawowych,
  • 4 prace wykonane przez uczniów gimnazjów,
  • 6 prac wykonanych przez uczniów szkół ponadgimnazjalnych.

Komisja konkursowa oceniając złożone prace nie znała ich autorów, ponieważ wszystkim pracom zostały nadane kody (identyfikatory). „Odkodowanie” prac nastąpiło dopiero po podsumowaniu punktów uzyskanych przez zespoły zarówno w I, jak i II etapie.

Siedmioosobowa Komisja indywidualnie wypełniała karty oceny przyznając punkty za poszczególne prace wg  następujących kryteriów:

1) Wybór techniki - technika punktowana wg włożonej pracy i trudu, skali trudności wykonania i oryginalności wybranej techniki - do 4 pkt.

2) Uwzględnienie w pracy elementów identyfikujących sanktuarium (np. budynek, wizerunek Matki Boskiej lub inny element jednoznacznie kojarzony z sanktuarium – mógł być symbolicznie) – do 3 pkt.

3) Uwzględnienie w pracy charakterystycznych elementów dla kultury danego kraju – do 3 pkt.

4) Wartości estetyczne pracy - do 5 pkt.

Zgodnie z regulaminem, Komisja konkursowa sporządzając listę zespołów, które kwalifikują się do finałowego etapu brała pod uwagę sumę punktów (!):

- uzyskanych przez poszczególnych członków zespołu podczas pisemnego testu - I etap (maksymalna liczba punktów jaką pięcioosobowy zespół mógł uzyskać z pisemnego testu wynosiła odpowiednio 30, 38,5 i 41,5 pkt.)

- przyznanych za pracę plastyczną wykonaną przez zespół – II etap (maksymalnie 15 punktów).

Do finału zakwalifikowane zostały po trzy zespoły z każdej kategorii, które uzyskały największą liczbę punktów, w następującej kolejności:

W kategorii „szkoły podstawowe” do finałowego etapu zakwalifikowane zostały:

1) Publiczna Szkoła Podstawowa w Nieczajnie  Górnej 

2) Publiczna Szkoła Podstawowa nr 1 w Dąbrowie Tarnowskiej

3) Publiczny Katolicki Zespół Szkół i Przedszkola w Niecieczy

W kategorii „gimnazja” do finałowego etapu zakwalifikowane zostały:

1) Zespół Szkół w Mędrzechowie - Gimnazjum

2) Publiczne Gimnazjum nr 2 w Dąbrowie Tarnowskiej

3) Zespół Szkół Publicznych w Radgoszczy - Gimnazjum (Zespół nr 1)

W kategorii „szkoły ponadgimnazjalne” do finałowego etapu zakwalifikowane zostały:

1) Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 2 w Tarnowie

2) Zespół Szkół Ponagimnazjalnych w Brniu

3) Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Szczucinie 

Komisja konkursowa postanowiła przyznać 2 wyróżnienia dla zespołów, których prace plastyczne uzyskały wysoką liczbę punktów, jednak biorąc pod uwagę sumę punktów uzyskanych podczas I i II etapu zespoły nie zostały zakwalifikowane do finału. Wyróżnienia przyznano zespołom z:

  • Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Skrzynce
  • Zespołu Szkół Publicznych w Luszowicach – szkoła podstawowa

 Informujemy, że wszyscy uczestnicy II etapu konkursu otrzymają pamiątkowe dyplomy.

Wyróżnione zespoły oraz finaliści konkursu otrzymają dyplomy i nagrody rzeczowe, które zostaną wręczone podczas Wielkiego Finału w dniu 19 maja 2013 r. w Dąbrowskim Domu Kultury.

Wszystkim uczestnikom VI Regionalnego konkursu poświęconego wartościom głoszonym przez błogosławionego Jana Pawła II pn. "Bądź Wielkim" dziękujemy za przystąpienie do konkursu i za zaangażowanie na rzecz poznania nauki i postaci naszego Wielkiego Rodaka – Jana Pawła II.

Zespołom zakwalifikowanym do finałowego etapu oraz zespołom wyróżnionym serdecznie gratulujemy!

Organizatorzy konkursu:

  1. Starostwo Powiatowe w Dąbrowie Tarnowskiej,
  2. Centrum Polonii – Ośrodek Kultury, Turystyki i Rekreacji w Brniu
  3. Powiatowa Biblioteka Publiczna w Dąbrowie Tarnowskiej,
  4. Szkoła Podstawowa nr 1 im. Jana Pawła II w Dąbrowie Tarnowskiej,
  5. Parafia pw. NMP Szkaplerznej w Dąbrowie Tarnowskiej,
  6. Dąbrowski Dom Kultury. 

WAŻNE INFORMACJE DLA LAUREATÓW II ETAPU KONKURSU

Drodzy uczestnicy finałowego etapu konkursu pn. “Bądź Wielkim”!

Serdecznie gratulujemy i cieszymy się, że będziemy mogli spotkać się z Wami i Waszymi rodzinami w Wielkim Finale, który odbędzie się w Dąbrowskim Domu Kultury w dniu 19 maja 2013 r. (niedziela) o godzinie 14:30.

Poniżej podajemy szczegółowe informacje na temat finałowego zadania konkursowego.

Przedstawienie w sposób widowiskowy (tj. poprzez scenografię, kostiumy, muzykę, taniec, śpiew, itp.) charakterystycznego zdarzenia, przesłania z wybranej pielgrzymki Jana Pawła II, które odbył w latach 1979 - 1983 z uwzględnieniem charakterystycznych cech kultury i tradycji danego kraju/regionu.

Ważne! Jedna pielgrzymka może być przedstawiana maksymalnie przez dwa zespoły. Dlatego organizatorzy zwracają się z prośbą o zgłaszanie (pod numer telefonu 14/642-24-31 wewn. 243) wybranej przez zespół pielgrzymki, będącej przedmiotem zadania finałowego – decydująca jest kolejność zgłoszeń! W przypadku, gdy przedstawienie danej pielgrzymki zgłoszą już dwa zespoły, kolejni finaliści muszą dokonać nowego wyboru i zgłosić go niezwłocznie organizatorowi.

Niedozwolone jest wykorzystanie w przedstawieniu głosu i wizerunku Papieża w postaci nagrań audio-video.

Fragmenty tekstów kazań, rozmów Jana Pawła II z pielgrzymami, charakterystycznych wypowiedzi wygłoszonych w trakcie pielgrzymki – o ile zostaną użyte - mogą być przedstawione wyłącznie przez członków zespołu.

Dopuszczalne jest wykorzystanie multimedialnych materiałów służących jako podkład do występu (np. muzyka, odgłosy skandujących pielgrzymów,…) lub element scenografii (np. krajobraz).

Dopuszczalne jest uczestnictwo osób nie będących członkami zespołu w przypadku wykonywania muzyki na żywo (zespół). Obecność lub brak dodatkowych osób - poza członkami zespołu - nie wpływa na ocenę występu.

Czas wykonania – do 10 minut (plus dodatkowo maksymalnie 5 minut na przygotowanie sceny i zespołu).

Ocenie podlegać będą: scenariusz i aranżacja występu, sposób przedstawienia charakterystycznych cech kultury i tradycji danego kraju/regionu, warsztat teatralny (dykcja, intonacja), ruch sceniczny, scenografia, kostiumy, oprawa dźwiękowa, ogólne wrażenie artystyczne.Zespół za to zadanie będzie mógł uzyskać maksymalnie 10 pkt.

Zespoły są zobowiązane dostarczyć do Starostwa Powiatowego w Dąbrowie Tarnowskiej  (osobiście na nośniku CD do pokoju nr 43, I piętro lub na adres e-mail: edukacja@powiatdabrowski.pl) wszystkie materiały multimedialne, które będą wykorzystane przez zespół podczas występu tj. podkład dźwiękowy (np. muzyka, odgłosy skandujących pielgrzymów,…) - format MP3, prezentacja,itp. w terminie najpóźniej do 14 maja 2013 r.

Organizator zapewnia nagłośnienie, mikrofony, sprzęt odtwarzający.

Każdy zespół może umówić się na próbę – termin i godzinę należy uzgodnić z Dyrekcją Dąbrowskiego Domu Kultury, ul. Kościuszki 11, 33-200 Dąbrowa Tarnowska; tel. 14/655-92-14.

Zespoły zakwalifikowane do finału konkursu w terminie do 14 maja proszone są o zgłoszenie do organizatora konkursu zapotrzebowania na elementy scenografii typu: stoliki, krzesła.

Nad przebiegiem rozgrywek czuwać będzie powołana przez organizatorów niezależna komisja.

Przypominamy, że o miejscu w Finale będzie decydowała suma punktów, jakie poszczególne zespoły uzyskały podczas zmagań I, II i III tj. finałowego etapu konkursu. Dlatego każdy punkt uzyskany przez zespół jest bardzo ważny!

Wszystkim uczestnikom finałowego etapu życzymy powodzenia!

Jednocześnie informujemy, że dodatkowe informacje organizacyjne dotyczące Wielkiego Finału, zostaną zamieszczone na stronie konkursowej w późniejszym terminie!

25.04.2013


Starostwo Powiatowe w Dąbrowie Tarnowskiej informuje, że do II etapu VI edycji regionalnego konkursu poświeconego wartościom ogłoszonym przez błogosławionego Jana Pawła II pn. „Bądź Wielkim" zakwalifikowano 17 zespołów szkolnych.

I w kategorii Szkoły Podstawowe: test pisało 128 uczniów, zakwalifikowało się 7 zespołów szkolnych:

1) Publiczny Katolicki Zespół Szkół i Przedszkola im. Armii Krajowej w Niecieczy – 1 zespół ( 5 uczniów)

2) Zespół Szkolno – Przedszkolny w Skrzynce – 1 zespół (5 uczniów)

3) Zespół Szkół Publicznych w Luszowicach – 1 zespół ( 6 uczniów)

4) Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy – 1 zespół (5 uczniów)

5) Szkoła Podstawowa im. Marii Kozaczkowej w Zalipiu – 1 zespół ( 5 uczniów)

6) Publiczna Szkoła Podstawowa Nr 1 im. Jana Pawła II w Dąbrowie Tarnowskiej – 1 zespół (5 uczniów)

7) Publiczna Szkoła Podstawowa w Nieczajnej Górnej – 1 zespół (5 uczniów)

 

II w kategorii Szkoły Gimnazjalne test pisało 150 uczniów, zakwalifikowały się 4 zespoły szkolne:

1) Zespół Szkół w Mędrzechowie – Gimnazjum - 1 zespół (5 uczniów),

2) Publiczne Gimnazjum Nr 2 im. Bohaterów Powiśla Dąbrowskiego w Dąbrowie Tarnowskiej - 1 zespół (5 uczniów)

3) Zespół Szkól Publicznych w Radgoszczy – 2 zespoły (10 uczniów)

 

III w kategorii Szkoły Ponadgimnazjalne test pisało 75 uczniów, zakwalifikowało się 6 zespołów szkolnych:

1) Zespoł Szkół Ogólnokształcących Nr 2 w Tarnowie -1 zespół (5 uczniów)

2) Zespoł Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Dąbrowie Tarnowskiej – 1 zespół (5 uczniów)

3) Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 w Dąbrowie Tarnowskiej – 2 zespoły (11 osób)

4) Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Szczucinie – 1 zespół (6 uczniów)

5) Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Brniu- 1 zespół (6 uczniów)

 

Zgodnie z regulaminem w II etapie zespoły szkolne przygotowują pracę plastyczną na temat sanktuarium z poniższej listy:

-Guadelupe (Meksyk)

-Nettuno lub Mentorella (Włochy),

-Knock (Irlandia)

-Lujàn (Argentyna)

-Bacolod (Filipiny)

-Santiago de Compostella (Hiszpania),

-Fatima (Portugalia),

-Lourdes (Francja),

-Mariazell (Austria)

 

Wskazana w regulaminie dowolna technika pracy plastycznej oznacza np.:

1. Malarstwo,

2. Rzeźba,

3. Rysunek,

4. Grafika komputerowa,

5. Haft,

6.Gobelin – tkanina artystyczna

7. Płaskorzeźby,

8.Kolaż,

9. Wycinanka,

10.Witraż itp.

 

Punktacja:

1) Technika będzie punktowana wg włożonej pracy i trudu, skali trudności wykonywania i oryginalności wybieranej techniki. Liczba punktów, którą można uzyskać za wybór techniki do 4 punktów,

2) Elementy, które muszą być uwzględnione w pracy: element identyfikujący sanktuarium (np. budynek, wizerunek Matki Boskiej lub inny element jednoznacznie kojarzony z sanktuarium - może być wyrażone symbolicznie) – ze ten element uzyskuje się do 3 punktów,

3) W pracy należy uwzględnić charakterystyczne elementy dla kultury danego kraju – do 3 punktów,

4) Za wartości estetyczne do 5 punktów.

Maksymalnie można uzyskać 15 punktów.

Dodatkowy punkt uzyska drużyna, która zaprezentuje najrzadziej wybierane sanktuarium.

Oceny dokonywać będzie komisja złożona z profesjonalnych plastyków, tworzących artystów oraz przedstawicieli organizatorów.

Pracę należy wykonać do 22 kwietnia 2013 r. i dostarczyć do Powiatowej Biblioteki Publicznej w Dąbrowie Tarnowskiej, ul. Berka Joselewicza 5, 33-200 Dąbrowa Tarnowska.

 

 

 



 

Regionalny Konkurs poświęcony wartościom głoszonym przez błogosławionego Jana Pawła II pn. "Bądź Wielkim" - VI edycja.

Tematem przewodnim tegorocznej edycji jest "Papież-Pielgrzym. Pierwsze pięć lat pontyfikatu (1978-1983)".

Celem konkursu, skierowanego do szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych, jest poprzez uczestnictwo w konkursie oddanie hołdu wybitnemu synowi polskiej ziemi bł. Janowi Pawłowi II, który był jedną z najwybitniejszych postaci XX w. i pierwszych lat XXI wieku na świecie. Zachęcenie jak najszerszego grona młodzieży do nieustannego zaznajamiania się z Jego nauczaniem i działalnością, poznawania czasów w których żył oraz poznawania poprzez jego działalność histori i kultury innych krajów i narodów i pogłębienie wiadomości o życiu i działalności bł. Jana Pawła II na tle czasów jemu współczesnych.

Konkurs, jak co roku przebiegał będzie w III etapach, finał odbędzie się 19 maja 2013r. w Dąbrowskim Domu Kultury. Szczegółowy regulamin zamieszczony jest poniżej oraz w specjalnej zakładce na stronie powiatu dąbrowskiego po prawej stronie - baner „Konkurs „Bądź Wiekim".

Zgłoszenia szkół przyjmowane są do 14 marca 2013r.

Gorąco zachęcamy szkoły do uczestnictwa w konkursie.

 

 


Regulamin Bądź Wielkim.pdf

Karta zgłoszenia szkoły.pdf

Materiały dla szkół podstawowych.pdf

Materiały dla szkół gimnazjalnych.pdf

Materiały dla szkół ponadgimnazjalnych.pdf

Źródła.pdf

Lista sanktuariów - etap II.pdf


DODATKOWE WYJAŚNIENIA do informacji podanej przez Organizatorów w dniu 25.04.2013 r. o możliwości  wykonywania muzyki na żywo przez osoby nie będące członkami zespołu zakwalifikowanego do finałuOrganizatorzy dopuszczają możliwość wykonania podkładu muzycznego (o ile został przewidziany w występie) na żywo przez osoby nie będące członkami zespołu zakwalifikowanego do finału pod następującymi warunkami:- zespół wykonujący podkład muzyczny złożony jest maksymalnie z 4 osób grających; - zespół grający / osoba grająca ustawiony/-na będzie w taki sposób, aby nie był/ -a  widoczny/-a dla publiczności (np. za kurtyną) i w żaden sposób nie uczestniczył/-a w przedstawieniu; - jeżeli podczas występu przewidziano wykonanie piosenki/ pieśni „na żywo”:  piosenka/ pieśń może zostać wykonana wyłącznie przez członków zespołu zakwalifikowanego do finału, przy akompaniamencie osoby/ osób grających lub z wykorzystaniem podkładu muzycznego dostarczonego wcześniej organizatorom na płycie CD; Możliwość korzystania z „podkładu muzycznego na żywo” przewidziana była z myślą o zespołach, które w trakcie występu chciałyby wykonać autorski utwór przygotowany specjalnie na finał konkursu.26.04.2013 r. Organizatorzy szóstej edycji Regionalnego konkursu poświęconego wartościom głoszonym przez błogosławionego Jana Pawła II pn. "Bądź Wielkim" informują, że w dniu 23 kwietnia 2013 r. odbyło się posiedzenie Komisji konkursowej. Zadaniem Komisji była ocena prac plastycznych wykonanych przez pięcioosobowe zespoły w ramach zmagań II etapu oraz stworzenie listy rankingowej zespołów, które zakwalifikują się do finału konkursu.  Do organizatorów, w wyznaczonym terminie, wpłynęło 17 prac, w tym: 7 prac wykonanych przez uczniów szkół podstawowych, 4 prace wykonane przez uczniów gimnazjów, 6 prac wykonanych przez uczniów szkół ponadgimnazjalnych. Komisja konkursowa oceniając złożone prace nie znała ich autorów, ponieważ wszystkim pracom zostały nadane kody (identyfikatory). „Odkodowanie” prac nastąpiło dopiero po podsumowaniu punktów uzyskanych przez zespoły zarówno w I, jak i II etapie. Siedmioosobowa Komisja indywidualnie wypełniała karty oceny przyznając punkty za poszczególne prace wg  następujących kryteriów: 1) Wybór techniki - technika punktowana wg włożonej pracy i trudu, skali trudności wykonania i oryginalności wybranej techniki - do 4 pkt. 2) Uwzględnienie w pracy elementów identyfikujących sanktuarium (np. budynek, wizerunek Matki Boskiej lub inny element jednoznacznie kojarzony z sanktuarium – mógł być symbolicznie) – do 3 pkt. 3) Uwzględnienie w pracy charakterystycznych elementów dla kultury danego kraju – do 3 pkt. 4) Wartości estetyczne pracy - do 5 pkt. Zgodnie z regulaminem, Komisja konkursowa sporządzając listę zespołów, które kwalifikują się do finałowego etapu brała pod uwagę sumę punktów (!): - uzyskanych przez poszczególnych członków zespołu podczas pisemnego testu - I etap (maksymalna liczba punktów jaką pięcioosobowy zespół mógł uzyskać z pisemnego testu wynosiła odpowiednio 30, 38,5 i 41,5 pkt.) - przyznanych za pracę plastyczną wykonaną przez zespół – II etap (maksymalnie 15 punktów). Do finału zakwalifikowane zostały po trzy zespoły z każdej kategorii, które uzyskały największą liczbę punktów, w następującej kolejności: W kategorii „szkoły podstawowe” do finałowego etapu zakwalifikowane zostały: 1) Publiczna Szkoła Podstawowa w Nieczajnie  Górnej  2) Publiczna Szkoła Podstawowa nr 1 w Dąbrowie Tarnowskiej 3) Publiczny Katolicki Zespół Szkół i Przedszkola w Niecieczy W kategorii „gimnazja” do finałowego etapu zakwalifikowane zostały: 1) Zespół Szkół w Mędrzechowie - Gimnazjum 2) Publiczne Gimnazjum nr 2 w Dąbrowie Tarnowskiej 3) Zespół Szkół Publicznych w Radgoszczy - Gimnazjum (Zespół nr 1) W kategorii „szkoły ponadgimnazjalne” do finałowego etapu zakwalifikowane zostały: 1) Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 2 w Tarnowie 2) Zespół Szkół Ponagimnazjalnych w Brniu 3) Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Szczucinie  Komisja konkursowa postanowiła przyznać 2 wyróżnienia dla zespołów, których prace plastyczne uzyskały wysoką liczbę punktów, jednak biorąc pod uwagę sumę punktów uzyskanych podczas I i II etapu zespoły nie zostały zakwalifikowane do finału. Wyróżnienia przyznano zespołom z: Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Skrzynce Zespołu Szkół Publicznych w Luszowicach – szkoła podstawowa  Informujemy, że wszyscy uczestnicy II etapu konkursu otrzymają pamiątkowe dyplomy. Wyróżnione zespoły oraz finaliści konkursu otrzymają dyplomy i nagrody rzeczowe, które zostaną wręczone podczas Wielkiego Finału w dniu 19 maja 2013 r. w Dąbrowskim Domu Kultury. Wszystkim uczestnikom VI Regionalnego konkursu poświęconego wartościom głoszonym przez błogosławionego Jana Pawła II pn. "Bądź Wielkim" dziękujemy za przystąpienie do konkursu i za zaangażowanie na rzecz poznania nauki i postaci naszego Wielkiego Rodaka – Jana Pawła II. Zespołom zakwalifikowanym do finałowego etapu oraz zespołom wyróżnionym serdecznie gratulujemy! Organizatorzy konkursu: Starostwo Powiatowe w Dąbrowie Tarnowskiej, Centrum Polonii – Ośrodek Kultury, Turystyki i Rekreacji w Brniu Powiatowa Biblioteka Publiczna w Dąbrowie Tarnowskiej, Szkoła Podstawowa nr 1 im. Jana Pawła II w Dąbrowie Tarnowskiej, Parafia pw. NMP Szkaplerznej w Dąbrowie Tarnowskiej, Dąbrowski Dom Kultury.  WAŻNE INFORMACJE DLA LAUREATÓW II ETAPU KONKURSU Drodzy uczestnicy finałowego etapu konkursu pn. “Bądź Wielkim”! Serdecznie gratulujemy i cieszymy się, że będziemy mogli spotkać się z Wami i Waszymi rodzinami w Wielkim Finale, który odbędzie się w Dąbrowskim Domu Kultury w dniu 19 maja 2013 r. (niedziela) o godzinie 14:30. Poniżej podajemy szczegółowe informacje na temat finałowego zadania konkursowego. Przedstawienie w sposób widowiskowy (tj. poprzez scenografię, kostiumy, muzykę, taniec, śpiew, itp.) charakterystycznego zdarzenia, przesłania z wybranej pielgrzymki Jana Pawła II, które odbył w latach 1979 - 1983 z uwzględnieniem charakterystycznych cech kultury i tradycji danego kraju/regionu. Ważne! Jedna pielgrzymka może być przedstawiana maksymalnie przez dwa zespoły. Dlatego organizatorzy zwracają się z prośbą o zgłaszanie (pod numer telefonu 14/642-24-31 wewn. 243) wybranej przez zespół pielgrzymki, będącej przedmiotem zadania finałowego – decydująca jest kolejność zgłoszeń! W przypadku, gdy przedstawienie danej pielgrzymki zgłoszą już dwa zespoły, kolejni finaliści muszą dokonać nowego wyboru i zgłosić go niezwłocznie organizatorowi. Niedozwolone jest wykorzystanie w przedstawieniu głosu i wizerunku Papieża w postaci nagrań audio-video. Fragmenty tekstów kazań, rozmów Jana Pawła II z pielgrzymami, charakterystycznych wypowiedzi wygłoszonych w trakcie pielgrzymki – o ile zostaną użyte - mogą być przedstawione wyłącznie przez członków zespołu. Dopuszczalne jest wykorzystanie multimedialnych materiałów służących jako podkład do występu (np. muzyka, odgłosy skandujących pielgrzymów,…) lub element scenografii (np. krajobraz). Dopuszczalne jest uczestnictwo osób nie będących członkami zespołu w przypadku wykonywania muzyki na żywo (zespół). Obecność lub brak dodatkowych osób - poza członkami zespołu - nie wpływa na ocenę występu. Czas wykonania – do 10 minut (plus dodatkowo maksymalnie 5 minut na przygotowanie sceny i zespołu). Ocenie podlegać będą: scenariusz i aranżacja występu, sposób przedstawienia charakterystycznych cech kultury i tradycji danego kraju/regionu, warsztat teatralny (dykcja, intonacja), ruch sceniczny, scenografia, kostiumy, oprawa dźwiękowa, ogólne wrażenie artystyczne.Zespół za to zadanie będzie mógł uzyskać maksymalnie 10 pkt. Zespoły są zobowiązane dostarczyć do Starostwa Powiatowego w Dąbrowie Tarnowskiej  (osobiście na nośniku CD do pokoju nr 43, I piętro lub na adres e-mail: edukacja@powiatdabrowski.pl) wszystkie materiały multimedialne, które będą wykorzystane przez zespół podczas występu tj. podkład dźwiękowy (np. muzyka, odgłosy skandujących pielgrzymów,…) - format MP3, prezentacja,itp. w terminie najpóźniej do 14 maja 2013 r. Organizator zapewnia nagłośnienie, mikrofony, sprzęt odtwarzający. Każdy zespół może umówić się na próbę – termin i godzinę należy uzgodnić z Dyrekcją Dąbrowskiego Domu Kultury, ul. Kościuszki 11, 33-200 Dąbrowa Tarnowska; tel. 14/655-92-14. Zespoły zakwalifikowane do finału konkursu w terminie do 14 maja proszone są o zgłoszenie do organizatora konkursu zapotrzebowania na elementy scenografii typu: stoliki, krzesła. Nad przebiegiem rozgrywek czuwać będzie powołana przez organizatorów niezależna komisja. Przypominamy, że o miejscu w Finale będzie decydowała suma punktów, jakie poszczególne zespoły uzyskały podczas zmagań I, II i III tj. finałowego etapu konkursu. Dlatego każdy punkt uzyskany przez zespół jest bardzo ważny! Wszystkim uczestnikom finałowego etapu życzymy powodzenia! Jednocześnie informujemy, że dodatkowe informacje organizacyjne dotyczące Wielkiego Finału, zostaną zamieszczone na stronie konkursowej w późniejszym terminie! 25.04.2013 Starostwo Powiatowe w Dąbrowie Tarnowskiej informuje, że do II etapu VI edycji regionalnego konkursu poświeconego wartościom ogłoszonym przez błogosławionego Jana Pawła II pn. „Bądź Wielkim" zakwalifikowano 17 zespołów szkolnych. I w kategorii Szkoły Podstawowe: test pisało 128 uczniów, zakwalifikowało się 7 zespołów szkolnych: 1) Publiczny Katolicki Zespół Szkół i Przedszkola im. Armii Krajowej w Niecieczy – 1 zespół ( 5 uczniów) 2) Zespół Szkolno – Przedszkolny w Skrzynce – 1 zespół (5 uczniów) 3) Zespół Szkół Publicznych w Luszowicach – 1 zespół ( 6 uczniów) 4) Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy – 1 zespół (5 uczniów) 5) Szkoła Podstawowa im. Marii Kozaczkowej w Zalipiu – 1 zespół ( 5 uczniów) 6) Publiczna Szkoła Podstawowa Nr 1 im. Jana Pawła II w Dąbrowie Tarnowskiej – 1 zespół (5 uczniów) 7) Publiczna Szkoła Podstawowa w Nieczajnej Górnej – 1 zespół (5 uczniów)   II w kategorii Szkoły Gimnazjalne test pisało 150 uczniów, zakwalifikowały się 4 zespoły szkolne: 1) Zespół Szkół w Mędrzechowie – Gimnazjum - 1 zespół (5 uczniów), 2) Publiczne Gimnazjum Nr 2 im. Bohaterów Powiśla Dąbrowskiego w Dąbrowie Tarnowskiej - 1 zespół (5 uczniów) 3) Zespół Szkól Publicznych w Radgoszczy – 2 zespoły (10 uczniów)   III w kategorii Szkoły Ponadgimnazjalne test pisało 75 uczniów, zakwalifikowało się 6 zespołów szkolnych: 1) Zespoł Szkół Ogólnokształcących Nr 2 w Tarnowie -1 zespół (5 uczniów) 2) Zespoł Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Dąbrowie Tarnowskiej – 1 zespół (5 uczniów) 3) Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 w Dąbrowie Tarnowskiej – 2 zespoły (11 osób) 4) Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Szczucinie – 1 zespół (6 uczniów) 5) Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Brniu- 1 zespół (6 uczniów)   Zgodnie z regulaminem w II etapie zespoły szkolne przygotowują pracę plastyczną na temat sanktuarium z poniższej listy: -Guadelupe (Meksyk) -Nettuno lub Mentorella (Włochy), -Knock (Irlandia) -Lujàn (Argentyna) -Bacolod (Filipiny) -Santiago de Compostella (Hiszpania), -Fatima (Portugalia), -Lourdes (Francja), -Mariazell (Austria)   Wskazana w regulaminie dowolna technika pracy plastycznej oznacza np.: 1. Malarstwo, 2. Rzeźba, 3. Rysunek, 4. Grafika komputerowa, 5. Haft, 6.Gobelin – tkanina artystyczna 7. Płaskorzeźby, 8.Kolaż, 9. Wycinanka, 10.Witraż itp.   Punktacja: 1) Technika będzie punktowana wg włożonej pracy i trudu, skali trudności wykonywania i oryginalności wybieranej techniki. Liczba punktów, którą można uzyskać za wybór techniki do 4 punktów, 2) Elementy, które muszą być uwzględnione w pracy: element identyfikujący sanktuarium (np. budynek, wizerunek Matki Boskiej lub inny element jednoznacznie kojarzony z sanktuarium - może być wyrażone symbolicznie) – ze ten element uzyskuje się do 3 punktów, 3) W pracy należy uwzględnić charakterystyczne elementy dla kultury danego kraju – do 3 punktów, 4) Za wartości estetyczne do 5 punktów. Maksymalnie można uzyskać 15 punktów. Dodatkowy punkt uzyska drużyna, która zaprezentuje najrzadziej wybierane sanktuarium. Oceny dokonywać będzie komisja złożona z profesjonalnych plastyków, tworzących artystów oraz przedstawicieli organizatorów. Pracę należy wykonać do 22 kwietnia 2013 r. i dostarczyć do Powiatowej Biblioteki Publicznej w Dąbrowie Tarnowskiej, ul. Berka Joselewicza 5, 33-200 Dąbrowa Tarnowska.         Regionalny Konkurs poświęcony wartościom głoszonym przez błogosławionego Jana Pawła II pn. "Bądź Wielkim" - VI edycja. Tematem przewodnim tegorocznej edycji jest "Papież-Pielgrzym. Pierwsze pięć lat pontyfikatu (1978-1983)". Celem konkursu, skierowanego do szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych, jest poprzez uczestnictwo w konkursie oddanie hołdu wybitnemu synowi polskiej ziemi bł. Janowi Pawłowi II, który był jedną z najwybitniejszych postaci XX w. i pierwszych lat XXI wieku na świecie. Zachęcenie jak najszerszego grona młodzieży do nieustannego zaznajamiania się z Jego nauczaniem i działalnością, poznawania czasów w których żył oraz poznawania poprzez jego działalność histori i kultury innych krajów i narodów i pogłębienie wiadomości o życiu i działalności bł. Jana Pawła II na tle czasów jemu współczesnych. Konkurs, jak co roku przebiegał będzie w III etapach, finał odbędzie się 19 maja 2013r. w Dąbrowskim Domu Kultury. Szczegółowy regulamin zamieszczony jest poniżej oraz w specjalnej zakładce na stronie powiatu dąbrowskiego po prawej stronie - baner „Konkurs „Bądź Wiekim". Zgłoszenia szkół przyjmowane są do 14 marca 2013r. Gorąco zachęcamy szkoły do uczestnictwa w konkursie.     Regulamin Bądź Wielkim.pdf Karta zgłoszenia szkoły.pdf Materiały dla szkół podstawowych.pdf Materiały dla szkół gimnazjalnych.pdf Materiały dla szkół ponadgimnazjalnych.pdf Źródła.pdf Lista sanktuariów - etap II.pdf