Budowa obwodnicy Dąbrowy Tarnowskiej dobiega końca
Trwają zaawansowane prace przy budowie obwodnicy Dąbrowy Tarnowskiej. Jak stwierdza kierownik budowy Krzysztof Skwarek wykonawca nie zwalnia tempa i nadrabia zaległości wywołane ubiegłorocznymi i tegorocznymi ulewami oraz utrudnieniami związanymi z prowadzeniem prac archeologicznych w pasie obwodnicy.
Prace widoczne są na każdym odcinku budowanej jezdni. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Krakowie jako inwestor dokłada wszelkich starań, by pomimo prowadzonej inwestycji, ruch na drogach gminnych i powiatowych, odbywał się bez większych utrudnień.
Zakres prowadzonych prac i działań zmierzających do szybkiego ukończenia inwestycji obserwują parlamentarzyści i lokalni samorządowcy. Podczas ostatniego spotkania, w którym udział wzięli między innymi: Poseł na Sejm RP Wiesław Krajewski, Starosta Dąbrowski Lesław Wieczorek, Wicestarosta Krzysztof Bryk, Radni Rady Powiatu Andrzej Giza, Kamil Kwiatkowski, Sebastian Kądzielawa, kierownik budowy przedstawił zgromadzonym stopień zaawansowania prac przy budowie obwodnicy oraz poinformował o przeszkodach, jakie napotyka się podczas prowadzenia robót. Przedstawiciel firmy przyznał, że w związku z dużym zakresem prac inwestycji problemy były nieuniknione na każdym jej etapie.
Poseł Wiesław Krajewski oraz przedstawiciele władz samorządowych wyrazili nadzieję, że już nie długo mieszkańcy oraz inni użytkownicy będą mogli pojechać długo wyczekiwaną obwodnicą.
Zgodnie z zapisami w kontrakcie obwodnica będzie jednojezdniową drogą dwupasmową o długości 6,92 km w ciągu drogi krajowej nr 73 po zachodniej stronie miasta. Łączyć się będzie z istniejącą drogą krajową nr 73 (na północ od Dąbrowy Tarnowskiej) w miejscowości Gruszów Mały jako przedłużenie ul. Warszawskiej, a kończyć na ulicy Piłsudskiego jako przedłużenie istniejącej drogi krajowej nr 73 (na południe od Dąbrowy Tarnowskiej).
Lokalne ciągi komunikacyjne zostały połączone za pomocą czterech skrzyżowań typu rondo. Ponadto wybudowane zostały obiekty inżynieryjne wśród nich wiadukty, mosty, przepusty oraz mury oporowe. Na samej trasie i wokół niej powstały drogi dojazdowe i serwisowe, chodniki, bariery energochłonne i akustyczne, zatoki postojowe do kontroli pojazdów oraz energooszczędne oświetlenie.
Na całej obwodnicy zostało wykonane: odwodnienie, nasadzenia drzew i krzewów. Na siedmiokilometrowym odcinku jezdni będzie obowiązywała prędkość od 30 km/h do 80 km/h.
Całkowita wartość umowy opiewa na kwotę 145 171 000,00 złotych z czego 92 219 339,19 mln złotych zostanie dofinansowane ze środków unijnych.
Fotorelacja z etapów powstawania obwodnicy Dąbrowy Tarnowskiej na przełomie roku 2019 – 2020.
Przejdź do strony Wydziału Geodezji e-Puap
Przejdź do strony Elektroniczna Platforma
Usług Administracji Publicznej CEIDG
Przejdź do strony Centralna Ewidencja i Informacja
o Działalności Gospodarczej Przejdź do strony Dziennik Województwa
Małopolskiego Przejdź do strony Dziennik Ustaw
dziennikustaw.gov.pl Przejdź do strony Monitor Polski
monitorpolski.gov.pl Przejdź do strony Program ochrony powietrza
dla województwa małopolskiego Przejdź do strony Baza teleadresowa
podmiotów i organizacji pozarządowych realizujących
oddziaływania wobec osób stosujących przemoc w rodzinie
w Dąbrowie Tarnowskiej
ul. B. Joselewicza 5