Fundusze Europejskie
Opcje dostępności Włącz powiększenie czcionki Włącz wysoki kontrast Włącz lektora
Wyszukiwarka Mapa strony
  1. IX edycja konkursu „Bądź Wielkim”

IX edycja konkursu „Bądź Wielkim”

Finał konkursu pn. "Bądź Wielkim" – 19 i 20 maja 2016 r.

Już w najbliższy czwartek 19 maja 2016 r. osiem pięcioosobowych zespołów reprezentujących szkoły podstawowe, Warsztaty Terapii Zajęciowej i Środowiskowy Dom Samopomocy zawalczy o tytuł laureata IX edycji Regionalnego konkursu poświęconego wartościom głoszonym przez świętego Jana Pawła II pn. "Bądź Wielkim".

Dzień później w finałowych rozgrywkach uczestniczyć będą szkoły gimnazjalne i ponadgimnazjalne.

PROGRAM FINAŁU KONKURSU „BĄDŹ WIELKIM" W KATEGORII: „WTZ, ŚDS, SSPDP" ORAZ „SZKOŁY PODSTAWOWE"

19 maja 2016 r. (czwartek)
Dąbrowski Dom Kultury, ul. Kościuszki 11, 33-200 Dąbrowa Tarnowska

  • Godz. 10:00 Zbiórka zespołów zakwalifikowanych do finału (podpisanie listy obecności, zajęcie przez zespoły miejsc, przygotowanie się zespołów do występu finałowego).
  • Godz. 11:00 Oficjalne rozpoczęcie konkursu
  • Godz. 11:15 Wręczenie dyplomów i nagród zespołom wyróżnionym za pracę konkursową wykonaną w ramach II etapu konkursu
  • Ok. 11:35 Występy finalistów konkursu cz. 1:
  1. Warsztat Terapii Zajęciowej przy Stowarzyszeniu Kulturalno-Oświatowym „PIAST" w Woli Rzędzińskiej – Zespół nr 1 (powiat tarnowski)
  2. Warsztat Terapii Zajęciowej przy Stowarzyszeniu Kulturalno-Oświatowym „PIAST" w Woli Rzędzińskiej – Zespół nr 2 (powiat tarnowski)
  3. Warsztat Terapii Zajęciowej przy Polskim Stowarzyszeniu na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym – Koło w Tarnowie (powiat tarnowski)
  4. Środowiskowy Dom Samopomocy w Woli Filipowskiej (powiat krakowski)
  • Ok. 12:45 Występy finalistów konkursu cz. 2:
  1. Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Zabrniu (powiat dąbrowski)
  2. Publiczna Szkoła Podstawowa w Nieczajnie Górnej im. Błogosławionego Ks. Jerzego Popiełuszki (powiat dąbrowski)
  3. Szkoła Podstawowa im. Marii Kozaczkowej w Zalipiu (powiat dąbrowski)
  4. Szkoła Podstawowa im. Bronisława Czecha w Pleśnej – Zespół nr 2 (powiat tarnowski)

* Ok. 13:45 Poczęstunek
* Ok. 14:15 Wręczenie dyplomów i nagród laureatom konkursu
* Ok. godz. 14:45 Zakończenie konkursu

PROGRAM FINAŁU KONKURSU „BĄDŹ WIELKIM" W KATEGORII: „GIMNAZJUM" ORAZ „SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE"

20 maja 2016 r. (piątek)
Dąbrowski Dom Kultury, ul. Kościuszki 11, 33-200 Dąbrowa Tarnowska

  • Godz. 10:00 Zbiórka zespołów zakwalifikowanych do finału (podpisanie listy obecności, zajęcie przez zespoły miejsc, przygotowanie się zespołów do występu finałowego).
  • Godz. 11:00 Oficjalne rozpoczęcie konkursu
  • Ok. godz. 11:15 Występy finalistów konkursu cz. 1:
  1. Gimnazjum im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Oleśnie – Zespół nr 2 (powiat dąbrowski)
  2. Gimnazjum nr 2 im. 25-lecia Pontyfikatu Jana Pawła II w Luszowicach (powiat dąbrowski)
  3. Gimnazjum im. Bohaterów Września w Szczucinie – Zespół nr 3 (powiat dąbrowski)
  4. Gimnazjum im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Oleśnie – Zespół nr 1 (powiat dąbrowski)
  • Ok. 12:15 Występy finalistów konkursu cz. 2:
  1. Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im. Władysława Stanisława Reymonta w Brniu (powiat dąbrowski)
  2. Zespół Szkół Technicznych w Mielcu (powiat mielecki)
  3. Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 im. Krzysztofa Kamila Baczyńskiego w Dąbrowie Tarnowskiej (powiat dąbrowski)
  4. Powiatowe Centrum Edukacji i Kompetencji Zawodowych w Szczucinie (powiat dąbrowski)
  • Ok. 13:15 Poczęstunek
  • Ok. 13:45 Wręczenie dyplomów i nagród laureatom konkursu
  • Ok. godz. 14:15 Zakończenie konkursu

Przypominamy, że o miejscu w Finale będzie decydowała suma punktów, jakie poszczególne zespoły uzyskają podczas zmagań wszystkich trzech etapów konkursu. Dlatego każdy punkt uzyskany przez zespół jest bardzo ważny!

Wszystkim zespołom życzymy powodzenia w zmaganiach konkursowych podczas finału IX edycji konkursu.

DJ

files/aktualnosci/2015/11_listopad/13_Rusza_IX_edycja_konkursu_Badz_Wielkim/bwww.jpg

Rozstrzygnięto II etap konkursu "Bądź Wielkim"

Organizatorzy IX edycji Regionalnego konkursu poświęconego wartościom głoszonym przez świętego Jana Pawła II pn. "Bądź Wielkim" informują, że rozstrzygnięto II etap konkursu.

Zadaniem zespołów zakwalifikowanych do II etapu było zaprojektowanie i wykonanie medalu okolicznościowego poświęconego tegorocznym obchodom Światowych Dni Młodzieży.  Wszystkie prace były inspirowane jedną z wybranych przez uczestników myśli/ przesłań Jana Pawła II z okresu  16.10.1993 r. – 15.10.1998 r.

Do organizatorów wpłynęło łącznie 43 prace konkursowe, przygotowane przez pięcioosobowe zespoły w tym:

  • w kategorii „szkoły podstawowe” - 11 prac,
  • w kategorii „gimnazja”  - 11 prac,
  • w kategorii „szkoły ponadgimnazjalne” - 4 prace,
  • w kategorii „Warsztaty Terapii Zajęciowej, Środowiskowe Domy Samopomocy, Szkoły Specjalne Przysposabiające do Pracy” - 17 prac.

Komisja konkursowa w dniu 5 kwietnia 2016 r. dokonała oceny złożonych prac wg następujących kryteriów: ogólne wrażenie artystyczne (m.in. oryginalność pomysłu, estetyka, atrakcyjność wizualna pracy), komentarz do pracy (m.in. czytelność przekazu, styl, sposób ujęcia tematu); zgodność pracy z wytycznymi określonymi dla pracy konkursowej i komentarza.

Komisja sporządzając listę zespołów, które zostały zakwalifikowane do finałowego etapu, brała pod uwagę sumę punktów (!):

  • uzyskanych przez poszczególnych członków zespołu podczas pisemnego testu - I etap (maksymalna liczba punktów jaką pięcioosobowy zespół mógł uzyskać z pisemnego testu wynosi 5 pkt.)
  • przyznanych za pracę plastyczną wykonaną przez zespół – II etap (maksymalnie 5 punktów).

Do finału zakwalifikowane zostały zespoły, które w trakcie zmagań w ramach I i II etapu konkursu uzyskały łącznie największą liczbę punktów.

Organizatorzy zakwalifikowali do finału 16 zespołów (po cztery zespoły w każdej z kategorii).

W kategorii „szkoły podstawowe” do finałowego etapu zakwalifikowane zostały:

  1. Publiczna Szkoła Podstawowa w Nieczajnie Górnej im. Błogosławionego Ks. Jerzego Popiełuszki
  2. Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Zabrniu
  3. Szkoła Podstawowa im. Marii Kozaczkowej w Zalipiu
  4. Szkoła Podstawowa im. Bronisława Czecha w Pleśnej – Zespół nr 2 (powiat tarnowski)

W kategorii „gimnazja” w finale znalazły się:

  1. Gimnazjum im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Oleśnie – Zespół nr 1
  2. Gimnazjum im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Oleśnie – Zespół nr 2
  3. Gimnazjum nr 2 im. 25-lecia Pontyfikatu Jana Pawła II w Luszowicach
  4. Gimnazjum im. Bohaterów Września w Szczucinie – Zespół nr 3

Szkoły ponadgimnazjalne w finale reprezentowane będą przez:

  1. Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im. Władysława Stanisława Reymonta w Brniu
  2. Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 im. Krzysztofa Kamila Baczyńskiego w Dąbrowie Tarnowskiej
  3. Zespół Szkół Technicznych w Mielcu (powiat mielecki)
  4. Powiatowe Centrum Edukacji i Kompetencji Zawodowych w Szczucinie

W kategorii „WTZ, SDS, SSPdP” do finałowego etapu zakwalifikowane zostały:

  1. Środowiskowy Dom Samopomocy w Woli Filipowskiej (powiat krakowski)
  2. Warsztat Terapii Zajęciowej przy Stowarzyszeniu Kulturalno-Oświatowym „PIAST” w Woli Rzędzińskiej – Zespół nr 1 (powiat tarnowski)
  3. Warsztat Terapii Zajęciowej przy Stowarzyszeniu Kulturalno-Oświatowym „PIAST” w Woli Rzędzińskiej – Zespół nr 2 (powiat tarnowski)
  4. Warsztat Terapii Zajęciowej przy Polskim Stowarzyszeniu na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym – Koło w Tarnowie (powiat tarnowski)

Komisja konkursowa przyznała również 4 wyróżnienia dla zespołów, których prace konkursowe uzyskały wysoką liczbę punktów, jednak biorąc pod uwagę sumę punktów uzyskanych podczas I i II etapu zespoły nie zostały zakwalifikowane do finału.

Wyróżnienia za pracę konkursową otrzymały:

  1. Warsztaty Terapii Zajęciowej Stowarzyszenia Pomocy Socjalnej GAUDUM ET SPES w Krakowie – Zespół nr 2 (powiat krakowski)
  2. Warsztat Terapii Zajęciowej przy Stowarzyszeniu „REMEDIUM” w Tymbarku – Zespół nr 2 (powiat limanowski)
  3. Niepubliczna Szkoła Specjalna Przysposabiająca do Pracy w Kupieninie (powiat dąbrowski)
  4. Niepubliczna Szkoła Przysposabiająca do Pracy w Pniu (powiat mielecki)

Do pobrania: LISTA ZESPOŁÓW ZAKWALIFIKOWANYCH DO FINAŁOWEGO ETAPU

files/aktualnosci/2015/11_listopad/13_Rusza_IX_edycja_konkursu_Badz_Wielkim/bw027.jpg files/aktualnosci/2015/11_listopad/13_Rusza_IX_edycja_konkursu_Badz_Wielkim/bw033.jpg

W Centrum Polonii – Ośrodku Kultury, Turystyki i Rekreacji w Brniu zostanie zorganizowana wystawa prac konkursowych, którą można zwiedzać od 11 kwietnia do 17 maja br. codziennie od poniedziałku do piątku w godz. od 8:00 do 16:00 oraz w soboty od 9:00 do 13:00. Serdecznie zapraszamy.

Wszystkim uczestnikom IX Regionalnego konkursu poświęconego wartościom głoszonym przez świętego Jana Pawła II pn. „Bądź Wielkim” dziękujemy za przystąpienie do tego pięknego, ale i wymagającego konkursu poświęconego naszemu Wielkiemu Rodakowi – św. Janowi Pawłowi II.

Gorące podziękowania kierujemy również do opiekunów zespołów za zachęcenie dzieci, młodzieży, podopiecznych WTZ i ŚDS do udziału w tym wyjątkowym przedsięwzięciu oraz za ogrom pracy włożony w ich przygotowanie do udziału w konkursie.

Laureatom II etapu oraz zespołom wyróżnionym serdecznie gratulujemy!

Organizatorzy konkursu informują, że wszyscy uczestnicy II etapu konkursu otrzymają pamiątkowe dyplomy.

Wyróżnione zespoły oraz finaliści konkursu otrzymają dyplomy i nagrody rzeczowe, które zostaną wręczone podczas finału w Dąbrowskim Domu Kultury.

Zachęcamy do obejrzenia tegorocznych prac konkursowych, które znajduje się w fotogalerii na stronie powiatu dabrowskiego:

files/aktualnosci/2015/11_listopad/13_Rusza_IX_edycja_konkursu_Badz_Wielkim/bwgaleria.jpg

WAŻNE INFORMACJE DLA ZESPOŁÓW ZAKWALIFIKOWANYCH DO FINAŁOWEGO ETAPU KONKURSU!

Drodzy uczestnicy finałowego etapu konkursu pn. “Bądź Wielkim”!

Serdecznie gratulujemy i cieszymy się, że będziemy mogli spotkać się z Wami podczas Finału konkursu. Poniżej podajemy najważniejsze informacje dotyczące przygotowań, jak i samego przebiegu finałowego etapu konkursu.

1. Finał IX edycji konkursu pn. „Bądź Wielkim" odbędzie się w Dąbrowskim Domu Kultury (ul. Kościuszki 11, 33-200 Dąbrowa Tarnowska).

W dniu 19 maja 2016 r. (czwartek) o tytuł laureata konkursu będą walczyć w swoich kategoriach uczniowie szkół podstawowych i uczestnicy WTZ, ŚDS i SSPdP.

W dniu 20 maja 2016 r. (piątek) o tytuł laureata konkursu będą walczyć w swoich kategoriach uczniowie szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych.

Oficjalne rozpoczęcie o godzinie 11:00.

Zbiórka zespołów zakwalifikowanych do finału: godz. 10:00 (podpisanie listy obecności,  zajęcie przez zespoły miejsc, przygotowanie się zespołów do występu finałowego).

2. Zadanie finałowe

Zespoły zakwalifikowane do finału przygotują montaż słowno - muzyczny nawiązujący do wybranej przez uczestników myśli (przesłania) Jana Pawła II, która stała się inspiracją do wykonania przez zespół pracy konkursowej w ramach II etapu.

3. Ocenie podlegać będą:

  • rekwizyty/ elementy scenografii, stroje, ruch sceniczny (0-1,5 pkt.)
  • ogólne wrażenie artystyczne, zgodność z tematem, oprawa muzyczna, scenariusz występu, czytelność przekazu, dobór repertuaru, (0-3,5 pkt.)

4. Zadanie finałowe wykonują wszyscy członkowie zespołu. Podczas występu na scenie poszczególni członkowie zespołu mogą mieć przydzielone różne zadania (nie wszyscy muszą śpiewać, deklamować itp.). Niemniej jednak ważne jest, aby każdy członek zespołu miał swój udział podczas wykonania finałowego zadania.

5. Wszyscy członkowie zespołu zakwalifikowanego do finału otrzymają nagrody pod warunkiem ich osobistego uczestnictwa w finałowym etapie.

6. Konkurs finałowy odbywał się będzie przy udziale publiczności.

7. Czas trwania występu zespołu nie może być dłuższy niż 10 minut.

Zespół będzie miał dodatkowy czas  na przygotowanie sceny i zespołu do występu:

  • w przypadku szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych  - wynosić on będzie maksymalnie 5 minut,
  • w przypadku WTZ, ŚDS i SSPdP – maksymalnie 10 minut.

Organizatorzy zwracają się do członków zespołu o ścisłe dostosowanie się do powyższych obostrzeń czasowych, gdyż za przekroczenie przez zespół czasu przeznaczonego na występ będą odejmowane punkty – 0,5 pkt. z ogólnej liczby punktów uzyskanych przez zespół w ramach zmagań I, II i finałowego etapu. O fakcie tym zespół będzie oczywiście poinformowany. 

8. Zespół za wykonanie zadania finałowego będzie mógł uzyskać maksymalnie 5 pkt.

9. Przypominamy, że o miejscu w finale będzie decydowała suma punktów, jakie poszczególne zespoły uzyskały podczas zmagań I, II i III tj. finałowego etapu konkursu. Dlatego każdy punkt uzyskany przez zespół jest bardzo ważny!

10. W uzasadnionych przypadkach (np. choroba członka zespołu, zdarzenie losowe) zespół, który zakwalifikował się do finału może uzupełnić skład po wcześniejszym zgłoszeniu tego faktu Organizatorom, przy czym należy pamiętać, że udział tej osoby musi być niezbędny do prawidłowego wykonania na scenie zadania finałowego.

11. Wszystkie zespoły są zobowiązane  dostarczyć do biura organizacyjnego konkursu tj. do Wydziału Rozwoju Lokalnego, Edukacji i Zdrowia Starostwa Powiatowego w Dąbrowie Tarnowskiej, ul. Berka Joselewicza 5, 33-200 Dąbrowa Tarnowska  w terminie najpóźniej do 9 maja 2016 r. wszystkie materiały multimedialne, które ewentualnie będą wykorzystane przez zespół podczas występu (np. podkład muzyczny - format MP3, prezentacja,...).

12. Zespoły zakwalifikowane do finału konkursu proszone są o zgłoszenie w terminie do 9 maja br. zapotrzebowania na elementy scenografii typu: stoliki, krzesła do Starostwa Powiatowego w Dąbrowie Tarnowskiej tj. głównego organizatora konkursu.

13. Organizator zapewnia nagłośnienie, mikrofony, sprzęt odtwarzający.

14. Każdy zespół może umówić się na próbę – termin i godzinę należy uzgodnić z Dyrekcją Dąbrowskiego Domu Kultury, ul. Kościuszki 11, 33-200 Dąbrowa Tarnowska; tel. 14/655-92-14.

Wszystkim uczestnikom III etapu życzymy powodzenia!

Jednocześnie informujemy, że szczegółowy program finału konkursu „Bądź Wielkim”, zostanie zamieszczony na stronie konkursowej w późniejszym terminie!

files/aktualnosci/2015/11_listopad/13_Rusza_IX_edycja_konkursu_Badz_Wielkim/LOGAbw2016.jpg

DJ

files/aktualnosci/2015/11_listopad/13_Rusza_IX_edycja_konkursu_Badz_Wielkim/27.jpg

Rozstrzygnięto I etap konkursu „Bądź Wielkim”

Organizatorzy IX edycji Regionalnego konkursu poświęconego wartościom głoszonym przez świętego Jana Pawła II pn. "Bądź Wielkim" informują, że rozstrzygnięto I etap konkursu.

 Do testu wiedzy na temat życia i nauczania Jana Pawła II przystąpiło ponad pół tysiąca uczestników z szkół podstawowych, gimnazjalnych, ponadgimnazjalnych oraz po raz pierwszy w tym roku z Warsztatów Terapii Zajęciowej, Środowiskowych Domów Samopomocy i Niepublicznych Szkół Specjalnych Przysposabiających do Pracy. Konkurs swoim zasięgiem objął 8 powiatów, w tym powiat dąbrowski, bocheński, brzeski, krakowski, limanowski, mielecki, nowosądecki i tarnowski.

Wymaganą w teście liczbę punktów zdobyło 310 osób. Zgodnie z regulaminem konkursu do II etapu kwalifikują się pięcioosobowe zespoły złożone z uczestników, którzy indywidualnie zdobyli w swej placówce wymaganą liczbę punktów. Z danej szkoły/ placówki może zakwalifikować się do drugiego etapu więcej niż jeden zespół. 

Komisja konkursowa powołana przez Organizatorów na podstawie wyników testów do II etapu zakwalifikowała rekordową liczbę 50 pięcioosobowych zespołów. W przypadku, gdy w teście wymaganą liczbę punktów zdobyło więcej niż 5 osób, o składzie zwycięskiego zespołu, który weźmie udział w II etapie konkursu decydują Koordynatorzy powołani w szkołach/ placówkach.

W kategorii „szkoły podstawowe” do II etapu zakwalifikowanych zostało 12 zespołów: 

  1. Publiczna Szkoła Podstawowa nr 1 im. Stanisława Jachowicza w Bochni  - 1 zespół
  2. Publiczna Katolicka Szkoła Podstawowa im. Armii Krajowej w Niecieczy (powiat tarnowski) –  1 zespół
  3. Publiczna Szkoła Podstawowa w Nieczajnie Górnej im. bł. Ks. Jerzego Popiełuszki – 1 zespół
  4. Szkoła Podstawowa im. Bronisława Czecha w Pleśnej (powiat tarnowski) - 3 zespoły
  5. Szkoła Podstawowa  im. E. Orzeszkowej w Radgoszczy – 1 zespół
  6. Zespół Szkolno-Przedszkolny w Skrzynce – 1 zespół
  7. Zespół Szkół w Szczucinie - Szkoła Podstawowa – 1 zespół
  8. Zespół Szkół - Szkoła Podstawowa im. św. Jana Pawła II w Trześni (powiat mielecki) – 1 zespół
  9. Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Zabrniu – 1 zespół
  10. Szkoła Podstawowa im. Marii Kozaczkowej w Zalipiu – 1 zespół

 W kategorii „gimnazja”  do II etapu zakwalifikowanych zostało 13 zespołów: 

  1. Publiczne Gimnazjum im. kard. Stefana Wyszyńskiego w Gnojniku (powiat brzeski)  - 2 zespoły
  2. Gimnazjum nr 2 im. 25-lecia pontyfikatu Jana Pawła II w Luszowicach – 1 zespół
  3. Publiczne Katolickie Gimnazjum im AK w Niecieczy (powiat tarnowski) – 1 zespół
  4. Zespół Szkół w Nowym Wiśniczu – Gimnazjum (powiat bocheński) – 1  zespół
  5. Gimnazjum im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Oleśnie - 2 zespoły
  6. Publiczne Gimnazjum nr 1 im. Ojca Świętego Jana Pawła II w Radgoszczy - 2 zespoły
  7. Gimnazjum im. Bohaterów Września w Szczucinie - 4 zespoły

 W kategorii „szkoły ponadgimnazjalne” do II etapu zakwalifikowanych zostało 4 zespoły: 

  1. Zespół Szkół Ponagimnazjalnych im. W. Reymonta w Brniu - 1 zespół
  2. Zespół Szkół Ponagimnazjalnych nr 2 im. K. K. Baczyńskiego w Dąbrowie Tarnowskiej - 1 zespół
  3. Zespół Szkół Technicznych w Mielcu (powiat mielecki) – 1 zespół
  4. Powiatowe Centrum Edukacji i Kompetencji Zawodowych w Szczucinie – 1 zespół           

W kategorii „WTZ, ŚDS, SSPdP” do II etapu zakwalifikowanych zostało 21 zespołów: 

  1. Środowiskowy Dom Samopomocy w Dąbrowicy – 3 zespoły
  2. Warsztaty Terapii Zajęciowej Stowarzyszenia Pomocy Socjalnej GAUDUM ET SPES w Krakowie (powiat krakowski) – 5 zespołów
  3. Niepubliczna Szkoła Specjalna Przysposabiająca do Pracy w Kupieninie – 1 zespół
  4. Środowiskowy Dom Samopomocy w Muchówce (powiat bocheński) – 1 zespół
  5. Warsztat Terapii Zajęciowej przy Stowarzyszeniu "Nadzieja" w Nowym Sączu (powiat nowosądecki) – 1 zespół
  6. Środowiskowy Dom Samopomocy w Oleśnicy – 1 zespół
  7. Niepubliczna Szkoła Przysposabiająca do Pracy w Pniu (powiat mielecki) – 1 zespół
  8. Warsztat Terapii Zajęciowej przy Polskim Stowarzyszeniu na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym - Koło w Tarnowie (powiat tarnowski) – 1 zespół
  9. Warsztat Terapii Zajęciowej przy Stowarzyszeniu "REMEDIUM" w Tymbarku (powiat limanowski) – 4 zespoły
  10. Środowiskowy Dom Samopomocy w Woli Filipowskiej (powiat krakowski) - 1 zespół
  11. Warsztat Terapii Zajęciowej przy Stowarzyszeniu Kulturalno-Oświatowym "PIAST" w Woli Rzędzińskiej (powiat tarnowski) – 2 zespoły

Wszystkim laureatom I etapu serdecznie gratulujemy i życzymy powodzenia w kolejnych etapach!

Lista osób, które uzyskały wymaganą liczbę punktów w ramach I etapu konkursu

 Wszystkim laureatom I etapu serdecznie gratulujemy. Zespołom zakwalifikowanym do II etapu życzymy powodzenia w dalszych zmaganiach konkursowych.

WAŻNE!

INFORMACJE DLA SZKÓŁ, PLACÓWEK oraz ZESPOŁÓW ZAKWALIFIKOWANYCH

DO II ETAPU KONKURSU:

FORMALNOŚCI DOTYCZĄCE II ETAPU:

1. Powołanych w szkołach/ placówkach Koordynatorów prosimy o ustalenie składu pięcioosobowych zespołów – dotyczy to tylko tych przypadków, gdzie do II etapu zakwalifikowanych zostało więcej niż 5 osób.

Koordynatorzy sami decydują, którzy uczniowie/ uczestnicy, spośród tych, którzy w teście zdobyli wymaganą liczbę punktów, wejdą w skład pięcioosobowych zespołów zakwalifikowanych do II etapu.

W przypadku szkół w skład pięcioosobowych zespołów, o których wyżej mowa, mogą wchodzić uczniowie różnych klas z danej szkoły.

Należy pamiętać, że o liczbie punktów jaka zostanie przydzielona zespołowi za I etap decyduje suma punktów uzyskanych przez poszczególnych członków zespołu z testu – więcej informacji na temat obliczania punktów znajduje się w dalszej części tej informacji.

2. W przypadku, gdy do II etapu zakwalifikowanych zostało więcej niż 1 zespół Koordynatorzy są proszeni o przesłanie do Organizatorów zestawienia obejmującego:

  • nazwę szkoły/ placówki,
  • numer zespołu (nadany przez szkołę/ placówkę: Zespół nr 1, Zespół nr 2, ...)
  • dane dotyczące członków poszczególnych zespołów (imię, nazwisko, klasa).

Zestawienie należy przesłać w nieprzekraczalnym terminie do 4 marca 2016 r. na adres e-mail: zdrowie@powiatdabrowski.pl

 3. Organizatorzy przypominają, że Koordynatorzy są zobowiązani przesłać podpisane oświadczenia wyłącznie tych uczestników, którzy zostali zakwalifikowani do II etapu.

Jeżeli do Organizatorów konkursu w wyznaczonym terminie przesłano skany oświadczeń – Koordynatorzy są proszeni o doręczenie oryginałów oświadczeń najpóźniej wraz z pracą konkursową wykonywaną w ramach II etapu konkursu.

II ETAP – PRACA KONKURSOWA

Zwycięskie zespoły w ramach zmagań II etapu mają zaprojektować i wykonać medal okolicznościowy poświęcony tegorocznym obchodom Światowych Dni Młodzieży.  Praca ma być jednak inspirowana jedną z wybranych przez uczestników myśli/ przesłań Jana Pawła II z okresu  16.10.1993 r. – 15.10.1998 r.

Praca konkursowa:

a)      powinna być „jednostronna” – na odwrocie pracę należy czytelnie opisać: pełna nazwa szkoły/ placówki + numer zespołu (jeśli dotyczy) + imiona i nazwiska członków zespołu, który ją wykonał;

b)      praca powinna być umieszczona na niedużej, stabilnej podstawce zapewniającej właściwą ekspozycję medalu w pozycji pionowej lub nachylonej pod kątem nie mniejszym niż 45o;

c)      kształt medalu dowolny (koło, owal, niesymetryczny,…), z zastrzeżeniem, że:

- maksymalne wymiary medalu (bez podstawki): 30 cm x 30 cm (wymiary dot. najbardziej wysuniętych punktów na wysokość i na szerokość)

- minimalne wymiary medalu (bez podstawki): 20 cm x 20 cm (wymiary dot. najbardziej wysuniętych punktów na wysokość i na szerokość);

d) technika wykonania pracy: dowolna z zastrzeżeniem, że materiały, z których wykonana będzie praca nie mogą być materiałami kruchymi i łatwo psującymi, praca musi być stabilna!;

d)     praca powinna być dostarczona w sposób zapewniający jej dalszy, bezpieczny transport;

e)      do pracy konkursowej na osobnej kartce formatu A4 (kartka zalaminowana lub w inny sposób zabezpieczona przed zniszczeniem) należy dołączyć KOMENTARZ do pracy:

  • całość powinna być napisana czcionką Times New Roman, rozmiar czcionki – 13, odstęp 1;
  • objętość komentarza – maksymalnie jedna strona A4 (przekroczenie wymaganej objętości komentarza będzie skutkowało obniżeniem punktacji za niezgodność z wytycznymi)
  • w górnej części kartki (wytłuszczoną czcionką) należy zamieścić podstawowe informacje dotyczące zespołu tj. pełna nazwa szkoły / placówki + numer zespołu (np. Gimnazjum im. Kard. Stefana Wyszyńskiego w Oleśnie – Zespół nr 2) + imiona i nazwiska członków zespołu wykonującego pracę + klasa do której uczęszczają,
  • komentarz do pracy powinien objaśniać co przedstawia praca, jaka myśl/ przesłanie Jana Pawła II z okresu 16.10.1993 r. – 15.10.1998 r. stały się inspiracją do jej wykonania oraz powinien uwzględniać własne przemyślenia zespołu dlaczego chcieliby, aby właśnie ta myśl/ to przesłanie Jana Pawła II przyświecała/ przyświecało tegorocznym obchodom Światowych Dni Młodzieży w Krakowie.

2. Pracę konkursową wraz z komentarzem należy złożyćw Centrum Polonii – Ośrodku Kultury, Turystyki i Rekreacji w Brniu, Breń 1, 33-210 Olesno w terminie do 1 kwietnia 2016 r. 

(od poniedziałku do piątku w godz. od 8:00 do 16:00) lub w Starostwie Powiatowym w Dąbrowie Tarnowskiej, ul. Berka Joselewicza 5, 33-200 Dąbrowa Tarnowska, pok. 43, I piętro (poniedziałek od 8:00 do 16:00, wtorek- piątek od 7:30 do 15:30).

3. Złożone prace będą oceniane przez powołaną przez organizatorów Komisję konkursową według następujących kryteriów:

1) Zgodność pracy z wytycznymi określonymi dla pracy konkursowej i komentarza (m.in. format pracy, objętość komentarza): 0-0,5 pkt.

2) Ogólne wrażenie artystyczne (m.in. oryginalność pomysłu, estetyka, atrakcyjność wizualna pracy): 0-3 pkt.

3) Komentarz do pracy (m.in. czytelność przekazu, styl, sposób ujęcia tematu): 0-1,5 pkt.

4. Ocena prac oraz wyniki II etapu konkursu (tj. podsumowanie I i II etapu) umieszczone zostaną na stronie internetowej głównego organizatora konkursu oraz fanpage’u na Facebooku w terminie do 8 kwietnia 2016 r.

5. Organizatorzy przypominają, że za każdy etap zespół może uzyskać maksymalnie 5 punktów. Zespoły oceniane są w obrębie danej kategorii.

Komisja konkursowa sporządzając listę zespołów, które zakwalifikują się do finałowego etapu będzie brała pod uwagę sumę punktów:

a) uzyskanych przez poszczególnych członków zespołu podczas pisemnego testu - I etap (maksymalna liczba punktów jaką pięcioosobowy zespół mógł uzyskać z pisemnego testu wynosi 5 pkt.)*

b) przyznanych za pracę konkursową wykonaną przez zespół – II etap (maksymalnie 5 punktów).

  • Przykład obliczenia liczby punktów, jaką zespół może uzyskać za test:

Suma punktów uzyskana przez poszczególnych członków zespołu podczas pisania testu zostanie podzielona przez maksymalną liczbę punktów możliwych do zdobycia tj. 10 – dla WTZ, ŚDS, SSPdP, 25 - dla szkół podstawowych, 30  - dla szkół gimnazjalnych i 35 – dla szkół ponadgimnazjalnych) – uzyskany wynik zaokrąglony do dwóch miejsc po przecinku w górę

  • Przykład: szkoły podstawowe     

Zespół nr 1 (25 pkt. + 25 pkt. + 25 pkt. + 25 pkt. + 25 pkt) : 25 = 5 pkt

Zespół nr 2 (25 pkt. + 24 pkt. + 23 pkt. + 21 pkt. + 20 pkt) : 25 = 4,52 pkt

Zespół nr 3 (20 pkt. + 20 pkt. + 20 pkt. + 20 pkt. + 20 pkt) : 25 = 4 pkt

  •  Przykład: szkoły ponadgimnazjalne    

Zespół nr 1 (35 pkt. + 35 pkt. + 35 pkt. + 35 pkt. + 35 pkt) : 35 = 5 pkt

Zespół nr 2 (35 pkt. + 32 pkt. + 30 pkt. + 29 pkt. + 28 pkt) : 35 = 4,40 pkt

Zespół nr 3 (28 pkt. + 28 pkt. + 28 pkt. + 28 pkt. + 28 pkt) : 35 = 4 pkt

  •  Przykład: szkoły gimnazjalne     

Zespół nr 1 (30 pkt. + 30 pkt. + 30 pkt. + 30 pkt. + 30 pkt) : 30 = 5 pkt

Zespół nr 2 (29 pkt. + 27 pkt. + 26 pkt. + 25 pkt. + 24 pkt) : 30 = 4,37 pkt

Zespół nr 3 (24 pkt. + 24 pkt. + 24 pkt. + 24 pkt. + 24 pkt) : 30 = 4 pkt

  • Przykład: WTZ, ŚDS, SSPdP     

Zespół nr 1 (10 pkt. + 10 pkt. + 10 pkt. + 10 pkt. + 10 pkt) : 10 = 5 pkt

Zespół nr 2 (10 pkt. + 8 pkt. + 7 pkt. + 6 pkt. + 5 pkt) : 10 = 3,6 pkt

Zespół nr 3 (5 pkt. + 5 pkt. + 5 pkt. + 5 pkt. + 5 pkt) : 10 = 2,5 pkt

 III ETAP: FINAŁ – 19 i 20 maja 2016 r. 

  1. Do finału zakwalifikowanych zostanie 16 zespołów (po cztery zespoły z każdej kategorii) z zastrzeżeniem, że w przypadku kategorii „szkoły ponadgimnazjalne”, gdzie do II etapu zakwalifikowało się tylko 4 zespoły – do finału zakwalifikują się tylko te zespoły, które za pracę konkursową otrzymają minimum 50% wymaganych punktów. Zdobycie przez zespół reprezentujący szkołę ponadgimnazjalną mniej niż 2,5 pkt. za pracę wykonaną w ramach II etapu, dyskwalifikuje zespół i uniemożliwia ubieganie się o tytuł laureata konkursu.
  2. Mając na uwadze sprawne przeprowadzenie finałowego etapu konkursu Organizatorzy zdecydowali, że finał przebiegał będzie w dwóch turach:
  • w dniu 19 maja 2016 r. (czwartek) o tytuł laureata konkursu będą walczyć w swoich kategoriach uczniowie szkół podstawowych i uczestnicy Warsztatów Terapii Zajęciowej, Środowiskowych Domów Samopomocy i Niepublicznych Szkół Specjalnych Przysposabiających do Pracy;
  • w dniu 20 maja 2016 r. (piątek) o tytuł laureata konkursu będą walczyć w swoich kategoriach uczniowie szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych.
  1. Finaliści będą mieli za zadanie przygotować montaż słowno-muzyczny. Bliższe informacje na temat zadania finałowego, w tym kryteria oceny zostaną podane w terminie późniejszym.
  2. Przypominamy, że o miejscu w finale będzie decydowała suma punktów uzyskanych przez zespół w poszczególnych etapach – tj. I, II i III – każdy zespół może uzyskać maksymalnie 15 punktów). 
  • Starostwo Powiatowe w Dąbrowie Tarnowskiej,
  • Stowarzyszenie Samorządów Powiatu Dąbrowskiego,
  • Centrum Polonii – Ośrodek Kultury, Turystyki i Rekreacji w Brniu,
  • Dąbrowski Dom Kultury w Dąbrowie Tarnowskiej,
  • Powiatowa Biblioteka Publiczna w Brniu,
  • Publiczna Szkoła Podstawowa nr 1 im. Jana Pawła II w Dąbrowie Tarnowskiej.

 DJ 

 


 

files/aktualnosci/2015/11_listopad/13_Rusza_IX_edycja_konkursu_Badz_Wielkim/bw22.jpg

WAŻNE!

INFORMACJA DLA SZKÓŁ, PLACÓWEK

oraz UCZESTNIKÓW KONKURSU „BĄDŹ WIELKIM”

1. Organizatorzy IX edycji Regionalnego konkursu poświęconego wartościom głoszonym przez św. Jana Pawła II pn. "Bądź Wielkim" przypominają, że termin przyjmowania zgłoszeń udziału w konkursie upływa w dniu 22 grudnia 2015 r. (wtorek) – w uzasadnionych przypadkach zgłoszenia będzie można jeszcze przesłać do końca miesiąca grudnia br.:

- na numer faxu:  014/642-22-29

- bądź mailem na adres: zdrowie@powiatdabrowski.pl lub badzwielkim@wp.pl

2. W dniu 12 stycznia 2016 r. (wtorek) w szkołach/ placówkach zostaną przeprowadzone testy w ramach I etapu konkursu. Czas przeznaczony na rozwiązanie testu wynosi 45 minut.

Test będzie się składał z:

- 35 pytań dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych

- 30 pytań dla uczniów gimnazjów

- 25 pytań dla uczniów szkół podstawowych

- 10 pytań dla uczestników WTZ, ŚDS i SSPdP.

 Na każde pytanie testowe będzie tylko jedna odpowiedź mająca potwierdzenie w materiałach przygotowanych przez Organizatorów. Odpowiedzi inne, pomimo że w innych źródłach mogą być wskazywane jako prawidłowe, nie będą uznawane za prawidłowe.

Formularz testu zostanie przesłany drogą mailową na adres szkoły/ placówki zgłaszającej uczestników konkursu w poniedziałek 11 stycznia 2016 r. do południa.

W wyjątkowych sytuacjach szkoła/ placówka będzie mogła odebrać gotowe testy (w liczbie egzemplarzy odpowiadającej liczbie zgłoszonych uczestników) w biurze organizacyjnym konkursu: Starostwo Powiatowe w Dąbrowie Tarnowskiej, ul. Berka Joselewicza 5, 33-200 Dąbrowa Tarnowska – I piętro, pokój nr 43. Jeżeli szkoła/ placówka wybierze ten sposób odbioru testów proszę to zgłosić pracownikowi Starostwa Powiatowego - tel. 014/642-24-31 wewn. 243, w nieprzekraczalnym terminie do 7 stycznia 2016 r. (czwartek).

Za organizację I etap konkursu odpowiadają Koordynatorzy wyznaczeni przez szkołę/ placówkę.

Powołane przez szkoły/ placówki Komisje dokonują oceny prac zgodnie z przesłanym przez głównego organizatora kluczem.

 Koordynatorzy będą zobowiązani:

a)        do dnia 15 stycznia 2016 r. (piątek) do godz. 15:00 przesłać protokół z prac Komisji szkolnej wraz z imienną listą uczestników konkursu (wg otrzymanego wzoru):

- na nr faxu: 14/642 22 29

- bądź na adres e-mail: zdrowie@powiatdabrowski.pl lub badzwielkim@wp.pl (skan protokołu).

b) w terminie do 22 stycznia 2016 r. przesłać podpisane deklaracje uczestnictwa  wyłącznie tych uczestników, którzy w teście zdobyli wymaganą liczbę punktów.

Lista uczestników zakwalifikowanych do II etapu, temat pracy konkursowej wykonywanej w ramach II etapu oraz kryteria jej oceny będą zamieszczone na stronie internetowej głównego organizatora konkursu oraz fanpage’u na Facebooku najpóźniej w terminie do 27 stycznia 2016 r.

Organizatorzy IX Regionalnego konkursu poświęconego

wartościom głoszonym przez świętego Jana Pawła II pn. „Bądź Wielkim”

 

  • Starostwo Powiatowe w Dąbrowie Tarnowskiej,
  • Stowarzyszenie Samorządów Powiatu Dąbrowskiego,
  • Centrum Polonii – Ośrodek Kultury, Turystyki i Rekreacji w Brniu,
  • Dąbrowski Dom Kultury w Dąbrowie Tarnowskiej,
  • Powiatowa Biblioteka Publiczna w Brniu,
  • Publiczna Szkoła Podstawowa nr 1 im. Jana Pawła II w Dąbrowie Tarnowskiej.

___________________________________________________________________________________________________

files/aktualnosci/2015/11_listopad/13_Rusza_IX_edycja_konkursu_Badz_Wielkim/bw213.jpg

Rusza IX edycja konkursu „Bądź Wielkim"!

Serdecznie zapraszamy uczniów szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych do udziału w IX edycji Regionalnego konkursu poświęconego wartościom głoszonym przez świętego Jana Pawła II pn. „Bądź Wielkim”.

 

W tym roku po raz pierwszy do konkursu mogą przystąpić również podopieczni Środowiskowych Domów Samopomocy, Warsztatów Terapii Zajęciowej i uczniowie Szkół Specjalnych Przysposabiających do Pracy.

Temat tegorocznej edycji konkursu brzmi: „W drodze ku świętości… Papież – Pielgrzym. Pontyfikat Jana Pawła II w okresie 16.10.1993 r. – 15.10.1998 r.”

Jan Paweł II dał się poznać jako papież niezwykły, bijący wszelkie rekordy. Tysiące przemówień i audiencji, miliony przebytych kilometrów, wielka liczba ogłoszonych dokumentów, a także osób beatyfikowanych i kanonizowanych, obalone pod wpływem jego słów reżimy polityczne – to tylko niektóre z jego dokonań.

Konkurs „Bądź Wielkim” ma na celu:

  • oddanie hołdu wybitnemu synowi polskiej ziemi św. Janowi Pawłowi II, który był jedną z najwybitniejszych postaci XX wieku i pierwszych lat XXI wieku na świecie;
  • pogłębienie wiadomości o życiu i działalności św. Jana Pawła II na tle czasów jemu współczesnych;
  • rozwijanie wśród uczestników umiejętności współpracy i życzliwej rywalizacji.

Konkurs ma charakter regionalny. Dotychczasowe edycje konkursu cieszyły się dużym zainteresowaniem dzieci i młodzieży nie tylko z powiatu dąbrowskiego, ale również bocheńskiego, tarnowskiego, mieleckiego i nowosądeckiego.

Głównymi organizatorami tegorocznej edycji konkursu są:

files/aktualnosci/2015/11_listopad/13_Rusza_IX_edycja_konkursu_Badz_Wielkim/2.png Starostwo Powiatowe w Dąbrowie Tarnowskiej
files/aktualnosci/2015/11_listopad/13_Rusza_IX_edycja_konkursu_Badz_Wielkim/mapa[1].gif Stowarzyszenie Samorządów Powiatu Dąbrowskiego

Współorganizatorami konkursu są:

files/aktualnosci/2015/11_listopad/13_Rusza_IX_edycja_konkursu_Badz_Wielkim/cp.jpg Centrum Polonii - Ośrodek Kultury, Turystyki i Rekreacji w Brniu
files/aktualnosci/2015/11_listopad/13_Rusza_IX_edycja_konkursu_Badz_Wielkim/ddk_logo_jpg1.jpg Dąbrowski Dom Kultury w Dąbrowie Tarnowskiej
files/aktualnosci/2015/11_listopad/13_Rusza_IX_edycja_konkursu_Badz_Wielkim/biblioteka.jpg Powiatowa Biblioteka Publiczna z siedzibą w Brniu
files/aktualnosci/2015/11_listopad/13_Rusza_IX_edycja_konkursu_Badz_Wielkim/images.jpg Publiczna Szkoła Podstawowa nr 1 im. Jana Pawła II w Dąbrowie Tarnowskiej

Patronat honorowy nad konkursem objęli:

files/aktualnosci/2015/11_listopad/13_Rusza_IX_edycja_konkursu_Badz_Wielkim/dziwisz.png Kardynał Stanisław Dziwisz Arcybiskup Metropolita Krakowski
files/aktualnosci/2015/11_listopad/13_Rusza_IX_edycja_konkursu_Badz_Wielkim/jez.png Biskup Andrzej Jeż Biskup Tarnowski

Konkurs przebiegał będzie w III etapach:

  • I etap – indywidualny na poziomie szkoły, placówki (12.01.2016 r.)
  • II etap – grupowy dla zespołów złożonych uczestników zakwalifikowanych do II etapu na podstawie indywidualnych testów (do 1.04.2016 r.)
  • III etap – finał (20.05.2016 r.) dla najlepszych

     

    zespołów - po cztery zespoły w każdej kategorii.

Podczas pierwszego etapu uczestnicy indywidualnie wypełniają test opracowany przez organizatorów odrębnie dla każdej kategorii wiekowej. Test ma na celu sprawdzenie wiedzy uczestników na temat życia św. Jana Pawła II oraz znajomości jego nauczania.

 

W drugim etapie pięcioosobowe zespoły wykonują prace plastyczne związane z tematem konkursu.

Do finałowego etapu przechodzi 16 zespołów – po cztery zespoły w każdej z kategorii. Zadania tego etapu są widowiskowe i pomimo poważnej tematyki stwarzają możliwość zaznajomienia się z działalnością i nauczaniem Papieża – Wielkiego Polaka, a także rozwijają wyobraźnię i twórcze myślenie uczestników konkursu.

 

Wszystkich zainteresowanych zapraszamy do zapoznania się z szczegółowymi informacjami na temat konkursu. Regulamin konkursu, karta zgłoszeń, deklaracja uczestnictwa oraz materiały konkursowe, są dostępne na stronie internetowej powiatu dąbrowskiego: www.powiatdabrowski.pl (po prawej stronie – baner „Bądź Wielkim” ).

 

Zachęcamy również do zapoznania się z relacjami z przebiegu poprzednich edycji konkursu.W załączeniu podajemy link do relacji z przebiegu:

  • drugiego etapu VIII edycji konkursu pn. „Bądź Wielkim”:

http://powiatdabrowski.pl/aktualnosci/rozstrzygnięto-ii-etap-konkursu-bądź-wielkim.html

 

  • finałowego etapu VIII edycji konkursu pn. „Bądź Wielkim”:

http://powiatdabrowski.pl/aktualnosci/znamy-laureatów-viii-edycji-konkursu-bądź-wielkim.html

files/aktualnosci/2015/11_listopad/13_Rusza_IX_edycja_konkursu_Badz_Wielkim/badz wielkimlogo.png

Zgłoszenia do udziału w konkursie będą przyjmowane w terminie do 22 grudnia 2015 r.

Serdecznie zapraszamy do udziału w IX edycji konkursu!

Wszystkim, którzy odpowiedzą na nasze zaproszenie, życzymy powodzenia w zmaganiach konkursowych.

Załączniki:

  1. Regulamin IX edycji konkursu pn. „Bądź Wielkim”
  2. Załącznik nr 1 do regulaminu - Karta zgłoszeń
  3. Załącznik nr 2 do regulaminu – Deklaracja uczestnictwa w konkursie
  4. Materiały konkursowe – szkoły podstawowe
  5. Materiały konkursowe – gimnazjum
  6. Materiały konkursowe – szkoły ponadgimnazjalne
  7. Materiały konkursowe – WTZ, ŚDS, SSPdP

Kontakt:
Wydział Rozwoju Lokalnego, Edukacji i Zdrowia (p. 43)

Starostwo Powiatowe w Dąbrowie Tarnowskiej
ul. Berka Joselewicza 5, 33-200 Dąbrowa Tarnowska
tel. 014/642-24-31 w. 243, fax. 014/642-22-29
e-mail: badzwielkim@wp.pl, zdrowie@powiatdabrowski.pl
www.facebook.com/BadzWielkim

Finał konkursu pn. "Bądź Wielkim" – 19 i 20 maja 2016 r. Już w najbliższy czwartek 19 maja 2016 r. osiem pięcioosobowych zespołów reprezentujących szkoły podstawowe, Warsztaty Terapii Zajęciowej i Środowiskowy Dom Samopomocy zawalczy o tytuł laureata IX edycji Regionalnego konkursu poświęconego wartościom głoszonym przez świętego Jana Pawła II pn. "Bądź Wielkim". Dzień później w finałowych rozgrywkach uczestniczyć będą szkoły gimnazjalne i ponadgimnazjalne. PROGRAM FINAŁU KONKURSU „BĄDŹ WIELKIM" W KATEGORII: „WTZ, ŚDS, SSPDP" ORAZ „SZKOŁY PODSTAWOWE" 19 maja 2016 r. (czwartek)Dąbrowski Dom Kultury, ul. Kościuszki 11, 33-200 Dąbrowa Tarnowska Godz. 10:00 Zbiórka zespołów zakwalifikowanych do finału (podpisanie listy obecności, zajęcie przez zespoły miejsc, przygotowanie się zespołów do występu finałowego). Godz. 11:00 Oficjalne rozpoczęcie konkursu Godz. 11:15 Wręczenie dyplomów i nagród zespołom wyróżnionym za pracę konkursową wykonaną w ramach II etapu konkursu Ok. 11:35 Występy finalistów konkursu cz. 1: Warsztat Terapii Zajęciowej przy Stowarzyszeniu Kulturalno-Oświatowym „PIAST" w Woli Rzędzińskiej – Zespół nr 1 (powiat tarnowski) Warsztat Terapii Zajęciowej przy Stowarzyszeniu Kulturalno-Oświatowym „PIAST" w Woli Rzędzińskiej – Zespół nr 2 (powiat tarnowski) Warsztat Terapii Zajęciowej przy Polskim Stowarzyszeniu na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym – Koło w Tarnowie (powiat tarnowski) Środowiskowy Dom Samopomocy w Woli Filipowskiej (powiat krakowski) Ok. 12:45 Występy finalistów konkursu cz. 2: Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Zabrniu (powiat dąbrowski) Publiczna Szkoła Podstawowa w Nieczajnie Górnej im. Błogosławionego Ks. Jerzego Popiełuszki (powiat dąbrowski) Szkoła Podstawowa im. Marii Kozaczkowej w Zalipiu (powiat dąbrowski) Szkoła Podstawowa im. Bronisława Czecha w Pleśnej – Zespół nr 2 (powiat tarnowski) * Ok. 13:45 Poczęstunek* Ok. 14:15 Wręczenie dyplomów i nagród laureatom konkursu* Ok. godz. 14:45 Zakończenie konkursu PROGRAM FINAŁU KONKURSU „BĄDŹ WIELKIM" W KATEGORII: „GIMNAZJUM" ORAZ „SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE" 20 maja 2016 r. (piątek)Dąbrowski Dom Kultury, ul. Kościuszki 11, 33-200 Dąbrowa Tarnowska Godz. 10:00 Zbiórka zespołów zakwalifikowanych do finału (podpisanie listy obecności, zajęcie przez zespoły miejsc, przygotowanie się zespołów do występu finałowego). Godz. 11:00 Oficjalne rozpoczęcie konkursu Ok. godz. 11:15 Występy finalistów konkursu cz. 1: Gimnazjum im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Oleśnie – Zespół nr 2 (powiat dąbrowski) Gimnazjum nr 2 im. 25-lecia Pontyfikatu Jana Pawła II w Luszowicach (powiat dąbrowski) Gimnazjum im. Bohaterów Września w Szczucinie – Zespół nr 3 (powiat dąbrowski) Gimnazjum im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Oleśnie – Zespół nr 1 (powiat dąbrowski) Ok. 12:15 Występy finalistów konkursu cz. 2: Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im. Władysława Stanisława Reymonta w Brniu (powiat dąbrowski) Zespół Szkół Technicznych w Mielcu (powiat mielecki) Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 im. Krzysztofa Kamila Baczyńskiego w Dąbrowie Tarnowskiej (powiat dąbrowski) Powiatowe Centrum Edukacji i Kompetencji Zawodowych w Szczucinie (powiat dąbrowski) Ok. 13:15 Poczęstunek Ok. 13:45 Wręczenie dyplomów i nagród laureatom konkursu Ok. godz. 14:15 Zakończenie konkursu Przypominamy, że o miejscu w Finale będzie decydowała suma punktów, jakie poszczególne zespoły uzyskają podczas zmagań wszystkich trzech etapów konkursu. Dlatego każdy punkt uzyskany przez zespół jest bardzo ważny! Wszystkim zespołom życzymy powodzenia w zmaganiach konkursowych podczas finału IX edycji konkursu. DJ Rozstrzygnięto II etap konkursu "Bądź Wielkim" Organizatorzy IX edycji Regionalnego konkursu poświęconego wartościom głoszonym przez świętego Jana Pawła II pn. "Bądź Wielkim" informują, że rozstrzygnięto II etap konkursu. Zadaniem zespołów zakwalifikowanych do II etapu było zaprojektowanie i wykonanie medalu okolicznościowego poświęconego tegorocznym obchodom Światowych Dni Młodzieży.  Wszystkie prace były inspirowane jedną z wybranych przez uczestników myśli/ przesłań Jana Pawła II z okresu  16.10.1993 r. – 15.10.1998 r. Do organizatorów wpłynęło łącznie 43 prace konkursowe, przygotowane przez pięcioosobowe zespoły w tym: w kategorii „szkoły podstawowe” - 11 prac, w kategorii „gimnazja”  - 11 prac, w kategorii „szkoły ponadgimnazjalne” - 4 prace, w kategorii „Warsztaty Terapii Zajęciowej, Środowiskowe Domy Samopomocy, Szkoły Specjalne Przysposabiające do Pracy” - 17 prac. Komisja konkursowa w dniu 5 kwietnia 2016 r. dokonała oceny złożonych prac wg następujących kryteriów: ogólne wrażenie artystyczne (m.in. oryginalność pomysłu, estetyka, atrakcyjność wizualna pracy), komentarz do pracy (m.in. czytelność przekazu, styl, sposób ujęcia tematu); zgodność pracy z wytycznymi określonymi dla pracy konkursowej i komentarza. Komisja sporządzając listę zespołów, które zostały zakwalifikowane do finałowego etapu, brała pod uwagę sumę punktów (!): uzyskanych przez poszczególnych członków zespołu podczas pisemnego testu - I etap (maksymalna liczba punktów jaką pięcioosobowy zespół mógł uzyskać z pisemnego testu wynosi 5 pkt.) przyznanych za pracę plastyczną wykonaną przez zespół – II etap (maksymalnie 5 punktów). Do finału zakwalifikowane zostały zespoły, które w trakcie zmagań w ramach I i II etapu konkursu uzyskały łącznie największą liczbę punktów. Organizatorzy zakwalifikowali do finału 16 zespołów (po cztery zespoły w każdej z kategorii). W kategorii „szkoły podstawowe” do finałowego etapu zakwalifikowane zostały: Publiczna Szkoła Podstawowa w Nieczajnie Górnej im. Błogosławionego Ks. Jerzego Popiełuszki Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Zabrniu Szkoła Podstawowa im. Marii Kozaczkowej w Zalipiu Szkoła Podstawowa im. Bronisława Czecha w Pleśnej – Zespół nr 2 (powiat tarnowski) W kategorii „gimnazja” w finale znalazły się: Gimnazjum im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Oleśnie – Zespół nr 1 Gimnazjum im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Oleśnie – Zespół nr 2 Gimnazjum nr 2 im. 25-lecia Pontyfikatu Jana Pawła II w Luszowicach Gimnazjum im. Bohaterów Września w Szczucinie – Zespół nr 3 Szkoły ponadgimnazjalne w finale reprezentowane będą przez: Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im. Władysława Stanisława Reymonta w Brniu Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 im. Krzysztofa Kamila Baczyńskiego w Dąbrowie Tarnowskiej Zespół Szkół Technicznych w Mielcu (powiat mielecki) Powiatowe Centrum Edukacji i Kompetencji Zawodowych w Szczucinie W kategorii „WTZ, SDS, SSPdP” do finałowego etapu zakwalifikowane zostały: Środowiskowy Dom Samopomocy w Woli Filipowskiej (powiat krakowski) Warsztat Terapii Zajęciowej przy Stowarzyszeniu Kulturalno-Oświatowym „PIAST” w Woli Rzędzińskiej – Zespół nr 1 (powiat tarnowski) Warsztat Terapii Zajęciowej przy Stowarzyszeniu Kulturalno-Oświatowym „PIAST” w Woli Rzędzińskiej – Zespół nr 2 (powiat tarnowski) Warsztat Terapii Zajęciowej przy Polskim Stowarzyszeniu na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym – Koło w Tarnowie (powiat tarnowski) Komisja konkursowa przyznała również 4 wyróżnienia dla zespołów, których prace konkursowe uzyskały wysoką liczbę punktów, jednak biorąc pod uwagę sumę punktów uzyskanych podczas I i II etapu zespoły nie zostały zakwalifikowane do finału. Wyróżnienia za pracę konkursową otrzymały: Warsztaty Terapii Zajęciowej Stowarzyszenia Pomocy Socjalnej GAUDUM ET SPES w Krakowie – Zespół nr 2 (powiat krakowski) Warsztat Terapii Zajęciowej przy Stowarzyszeniu „REMEDIUM” w Tymbarku – Zespół nr 2 (powiat limanowski) Niepubliczna Szkoła Specjalna Przysposabiająca do Pracy w Kupieninie (powiat dąbrowski) Niepubliczna Szkoła Przysposabiająca do Pracy w Pniu (powiat mielecki) Do pobrania: LISTA ZESPOŁÓW ZAKWALIFIKOWANYCH DO FINAŁOWEGO ETAPU W Centrum Polonii – Ośrodku Kultury, Turystyki i Rekreacji w Brniu zostanie zorganizowana wystawa prac konkursowych, którą można zwiedzać od 11 kwietnia do 17 maja br. codziennie od poniedziałku do piątku w godz. od 8:00 do 16:00 oraz w soboty od 9:00 do 13:00. Serdecznie zapraszamy. Wszystkim uczestnikom IX Regionalnego konkursu poświęconego wartościom głoszonym przez świętego Jana Pawła II pn. „Bądź Wielkim” dziękujemy za przystąpienie do tego pięknego, ale i wymagającego konkursu poświęconego naszemu Wielkiemu Rodakowi – św. Janowi Pawłowi II. Gorące podziękowania kierujemy również do opiekunów zespołów za zachęcenie dzieci, młodzieży, podopiecznych WTZ i ŚDS do udziału w tym wyjątkowym przedsięwzięciu oraz za ogrom pracy włożony w ich przygotowanie do udziału w konkursie. Laureatom II etapu oraz zespołom wyróżnionym serdecznie gratulujemy! Organizatorzy konkursu informują, że wszyscy uczestnicy II etapu konkursu otrzymają pamiątkowe dyplomy. Wyróżnione zespoły oraz finaliści konkursu otrzymają dyplomy i nagrody rzeczowe, które zostaną wręczone podczas finału w Dąbrowskim Domu Kultury. Zachęcamy do obejrzenia tegorocznych prac konkursowych, które znajduje się w fotogalerii na stronie powiatu dabrowskiego: WAŻNE INFORMACJE DLA ZESPOŁÓW ZAKWALIFIKOWANYCH DO FINAŁOWEGO ETAPU KONKURSU! Drodzy uczestnicy finałowego etapu konkursu pn. “Bądź Wielkim”! Serdecznie gratulujemy i cieszymy się, że będziemy mogli spotkać się z Wami podczas Finału konkursu. Poniżej podajemy najważniejsze informacje dotyczące przygotowań, jak i samego przebiegu finałowego etapu konkursu. 1. Finał IX edycji konkursu pn. „Bądź Wielkim" odbędzie się w Dąbrowskim Domu Kultury (ul. Kościuszki 11, 33-200 Dąbrowa Tarnowska). W dniu 19 maja 2016 r. (czwartek) o tytuł laureata konkursu będą walczyć w swoich kategoriach uczniowie szkół podstawowych i uczestnicy WTZ, ŚDS i SSPdP. W dniu 20 maja 2016 r. (piątek) o tytuł laureata konkursu będą walczyć w swoich kategoriach uczniowie szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych. Oficjalne rozpoczęcie o godzinie 11:00. Zbiórka zespołów zakwalifikowanych do finału: godz. 10:00 (podpisanie listy obecności,  zajęcie przez zespoły miejsc, przygotowanie się zespołów do występu finałowego). 2. Zadanie finałowe Zespoły zakwalifikowane do finału przygotują montaż słowno - muzyczny nawiązujący do wybranej przez uczestników myśli (przesłania) Jana Pawła II, która stała się inspiracją do wykonania przez zespół pracy konkursowej w ramach II etapu. 3. Ocenie podlegać będą: rekwizyty/ elementy scenografii, stroje, ruch sceniczny (0-1,5 pkt.) ogólne wrażenie artystyczne, zgodność z tematem, oprawa muzyczna, scenariusz występu, czytelność przekazu, dobór repertuaru, (0-3,5 pkt.) 4. Zadanie finałowe wykonują wszyscy członkowie zespołu. Podczas występu na scenie poszczególni członkowie zespołu mogą mieć przydzielone różne zadania (nie wszyscy muszą śpiewać, deklamować itp.). Niemniej jednak ważne jest, aby każdy członek zespołu miał swój udział podczas wykonania finałowego zadania. 5. Wszyscy członkowie zespołu zakwalifikowanego do finału otrzymają nagrody pod warunkiem ich osobistego uczestnictwa w finałowym etapie. 6. Konkurs finałowy odbywał się będzie przy udziale publiczności. 7. Czas trwania występu zespołu nie może być dłuższy niż 10 minut. Zespół będzie miał dodatkowy czas  na przygotowanie sceny i zespołu do występu: w przypadku szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych  - wynosić on będzie maksymalnie 5 minut, w przypadku WTZ, ŚDS i SSPdP – maksymalnie 10 minut. Organizatorzy zwracają się do członków zespołu o ścisłe dostosowanie się do powyższych obostrzeń czasowych, gdyż za przekroczenie przez zespół czasu przeznaczonego na występ będą odejmowane punkty – 0,5 pkt. z ogólnej liczby punktów uzyskanych przez zespół w ramach zmagań I, II i finałowego etapu. O fakcie tym zespół będzie oczywiście poinformowany.  8. Zespół za wykonanie zadania finałowego będzie mógł uzyskać maksymalnie 5 pkt. 9. Przypominamy, że o miejscu w finale będzie decydowała suma punktów, jakie poszczególne zespoły uzyskały podczas zmagań I, II i III tj. finałowego etapu konkursu. Dlatego każdy punkt uzyskany przez zespół jest bardzo ważny! 10. W uzasadnionych przypadkach (np. choroba członka zespołu, zdarzenie losowe) zespół, który zakwalifikował się do finału może uzupełnić skład po wcześniejszym zgłoszeniu tego faktu Organizatorom, przy czym należy pamiętać, że udział tej osoby musi być niezbędny do prawidłowego wykonania na scenie zadania finałowego. 11. Wszystkie zespoły są zobowiązane  dostarczyć do biura organizacyjnego konkursu tj. do Wydziału Rozwoju Lokalnego, Edukacji i Zdrowia Starostwa Powiatowego w Dąbrowie Tarnowskiej, ul. Berka Joselewicza 5, 33-200 Dąbrowa Tarnowska  w terminie najpóźniej do 9 maja 2016 r. wszystkie materiały multimedialne, które ewentualnie będą wykorzystane przez zespół podczas występu (np. podkład muzyczny - format MP3, prezentacja,...). 12. Zespoły zakwalifikowane do finału konkursu proszone są o zgłoszenie w terminie do 9 maja br. zapotrzebowania na elementy scenografii typu: stoliki, krzesła do Starostwa Powiatowego w Dąbrowie Tarnowskiej tj. głównego organizatora konkursu. 13. Organizator zapewnia nagłośnienie, mikrofony, sprzęt odtwarzający. 14. Każdy zespół może umówić się na próbę – termin i godzinę należy uzgodnić z Dyrekcją Dąbrowskiego Domu Kultury, ul. Kościuszki 11, 33-200 Dąbrowa Tarnowska; tel. 14/655-92-14. Wszystkim uczestnikom III etapu życzymy powodzenia! Jednocześnie informujemy, że szczegółowy program finału konkursu „Bądź Wielkim”, zostanie zamieszczony na stronie konkursowej w późniejszym terminie! DJ Rozstrzygnięto I etap konkursu „Bądź Wielkim” Organizatorzy IX edycji Regionalnego konkursu poświęconego wartościom głoszonym przez świętego Jana Pawła II pn. "Bądź Wielkim" informują, że rozstrzygnięto I etap konkursu.  Do testu wiedzy na temat życia i nauczania Jana Pawła II przystąpiło ponad pół tysiąca uczestników z szkół podstawowych, gimnazjalnych, ponadgimnazjalnych oraz po raz pierwszy w tym roku z Warsztatów Terapii Zajęciowej, Środowiskowych Domów Samopomocy i Niepublicznych Szkół Specjalnych Przysposabiających do Pracy. Konkurs swoim zasięgiem objął 8 powiatów, w tym powiat dąbrowski, bocheński, brzeski, krakowski, limanowski, mielecki, nowosądecki i tarnowski. Wymaganą w teście liczbę punktów zdobyło 310 osób. Zgodnie z regulaminem konkursu do II etapu kwalifikują się pięcioosobowe zespoły złożone z uczestników, którzy indywidualnie zdobyli w swej placówce wymaganą liczbę punktów. Z danej szkoły/ placówki może zakwalifikować się do drugiego etapu więcej niż jeden zespół.  Komisja konkursowa powołana przez Organizatorów na podstawie wyników testów do II etapu zakwalifikowała rekordową liczbę 50 pięcioosobowych zespołów. W przypadku, gdy w teście wymaganą liczbę punktów zdobyło więcej niż 5 osób, o składzie zwycięskiego zespołu, który weźmie udział w II etapie konkursu decydują Koordynatorzy powołani w szkołach/ placówkach. W kategorii „szkoły podstawowe” do II etapu zakwalifikowanych zostało 12 zespołów:  Publiczna Szkoła Podstawowa nr 1 im. Stanisława Jachowicza w Bochni  - 1 zespół Publiczna Katolicka Szkoła Podstawowa im. Armii Krajowej w Niecieczy (powiat tarnowski) –  1 zespół Publiczna Szkoła Podstawowa w Nieczajnie Górnej im. bł. Ks. Jerzego Popiełuszki – 1 zespół Szkoła Podstawowa im. Bronisława Czecha w Pleśnej (powiat tarnowski) - 3 zespoły Szkoła Podstawowa  im. E. Orzeszkowej w Radgoszczy – 1 zespół Zespół Szkolno-Przedszkolny w Skrzynce – 1 zespół Zespół Szkół w Szczucinie - Szkoła Podstawowa – 1 zespół Zespół Szkół - Szkoła Podstawowa im. św. Jana Pawła II w Trześni (powiat mielecki) – 1 zespół Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Zabrniu – 1 zespół Szkoła Podstawowa im. Marii Kozaczkowej w Zalipiu – 1 zespół  W kategorii „gimnazja”  do II etapu zakwalifikowanych zostało 13 zespołów:  Publiczne Gimnazjum im. kard. Stefana Wyszyńskiego w Gnojniku (powiat brzeski)  - 2 zespoły Gimnazjum nr 2 im. 25-lecia pontyfikatu Jana Pawła II w Luszowicach – 1 zespół Publiczne Katolickie Gimnazjum im AK w Niecieczy (powiat tarnowski) – 1 zespół Zespół Szkół w Nowym Wiśniczu – Gimnazjum (powiat bocheński) – 1  zespół Gimnazjum im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Oleśnie - 2 zespoły Publiczne Gimnazjum nr 1 im. Ojca Świętego Jana Pawła II w Radgoszczy - 2 zespoły Gimnazjum im. Bohaterów Września w Szczucinie - 4 zespoły  W kategorii „szkoły ponadgimnazjalne” do II etapu zakwalifikowanych zostało 4 zespoły:  Zespół Szkół Ponagimnazjalnych im. W. Reymonta w Brniu - 1 zespół Zespół Szkół Ponagimnazjalnych nr 2 im. K. K. Baczyńskiego w Dąbrowie Tarnowskiej - 1 zespół Zespół Szkół Technicznych w Mielcu (powiat mielecki) – 1 zespół Powiatowe Centrum Edukacji i Kompetencji Zawodowych w Szczucinie – 1 zespół            W kategorii „WTZ, ŚDS, SSPdP” do II etapu zakwalifikowanych zostało 21 zespołów:  Środowiskowy Dom Samopomocy w Dąbrowicy – 3 zespoły Warsztaty Terapii Zajęciowej Stowarzyszenia Pomocy Socjalnej GAUDUM ET SPES w Krakowie (powiat krakowski) – 5 zespołów Niepubliczna Szkoła Specjalna Przysposabiająca do Pracy w Kupieninie – 1 zespół Środowiskowy Dom Samopomocy w Muchówce (powiat bocheński) – 1 zespół Warsztat Terapii Zajęciowej przy Stowarzyszeniu "Nadzieja" w Nowym Sączu (powiat nowosądecki) – 1 zespół Środowiskowy Dom Samopomocy w Oleśnicy – 1 zespół Niepubliczna Szkoła Przysposabiająca do Pracy w Pniu (powiat mielecki) – 1 zespół Warsztat Terapii Zajęciowej przy Polskim Stowarzyszeniu na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym - Koło w Tarnowie (powiat tarnowski) – 1 zespół Warsztat Terapii Zajęciowej przy Stowarzyszeniu "REMEDIUM" w Tymbarku (powiat limanowski) – 4 zespoły Środowiskowy Dom Samopomocy w Woli Filipowskiej (powiat krakowski) - 1 zespół Warsztat Terapii Zajęciowej przy Stowarzyszeniu Kulturalno-Oświatowym "PIAST" w Woli Rzędzińskiej (powiat tarnowski) – 2 zespoły Wszystkim laureatom I etapu serdecznie gratulujemy i życzymy powodzenia w kolejnych etapach! Lista osób, które uzyskały wymaganą liczbę punktów w ramach I etapu konkursu  Wszystkim laureatom I etapu serdecznie gratulujemy. Zespołom zakwalifikowanym do II etapu życzymy powodzenia w dalszych zmaganiach konkursowych. WAŻNE! INFORMACJE DLA SZKÓŁ, PLACÓWEK oraz ZESPOŁÓW ZAKWALIFIKOWANYCH DO II ETAPU KONKURSU: FORMALNOŚCI DOTYCZĄCE II ETAPU: 1. Powołanych w szkołach/ placówkach Koordynatorów prosimy o ustalenie składu pięcioosobowych zespołów – dotyczy to tylko tych przypadków, gdzie do II etapu zakwalifikowanych zostało więcej niż 5 osób. Koordynatorzy sami decydują, którzy uczniowie/ uczestnicy, spośród tych, którzy w teście zdobyli wymaganą liczbę punktów, wejdą w skład pięcioosobowych zespołów zakwalifikowanych do II etapu. W przypadku szkół w skład pięcioosobowych zespołów, o których wyżej mowa, mogą wchodzić uczniowie różnych klas z danej szkoły. Należy pamiętać, że o liczbie punktów jaka zostanie przydzielona zespołowi za I etap decyduje suma punktów uzyskanych przez poszczególnych członków zespołu z testu – więcej informacji na temat obliczania punktów znajduje się w dalszej części tej informacji. 2. W przypadku, gdy do II etapu zakwalifikowanych zostało więcej niż 1 zespół Koordynatorzy są proszeni o przesłanie do Organizatorów zestawienia obejmującego: nazwę szkoły/ placówki, numer zespołu (nadany przez szkołę/ placówkę: Zespół nr 1, Zespół nr 2, ...) dane dotyczące członków poszczególnych zespołów (imię, nazwisko, klasa). Zestawienie należy przesłać w nieprzekraczalnym terminie do 4 marca 2016 r. na adres e-mail: zdrowie@powiatdabrowski.pl  3. Organizatorzy przypominają, że Koordynatorzy są zobowiązani przesłać podpisane oświadczenia wyłącznie tych uczestników, którzy zostali zakwalifikowani do II etapu. Jeżeli do Organizatorów konkursu w wyznaczonym terminie przesłano skany oświadczeń – Koordynatorzy są proszeni o doręczenie oryginałów oświadczeń najpóźniej wraz z pracą konkursową wykonywaną w ramach II etapu konkursu. II ETAP – PRACA KONKURSOWA Zwycięskie zespoły w ramach zmagań II etapu mają zaprojektować i wykonać medal okolicznościowy poświęcony tegorocznym obchodom Światowych Dni Młodzieży.  Praca ma być jednak inspirowana jedną z wybranych przez uczestników myśli/ przesłań Jana Pawła II z okresu  16.10.1993 r. – 15.10.1998 r. Praca konkursowa: a)      powinna być „jednostronna” – na odwrocie pracę należy czytelnie opisać: pełna nazwa szkoły/ placówki + numer zespołu (jeśli dotyczy) + imiona i nazwiska członków zespołu, który ją wykonał; b)      praca powinna być umieszczona na niedużej, stabilnej podstawce zapewniającej właściwą ekspozycję medalu w pozycji pionowej lub nachylonej pod kątem nie mniejszym niż 45o; c)      kształt medalu dowolny (koło, owal, niesymetryczny,…), z zastrzeżeniem, że: - maksymalne wymiary medalu (bez podstawki): 30 cm x 30 cm (wymiary dot. najbardziej wysuniętych punktów na wysokość i na szerokość) - minimalne wymiary medalu (bez podstawki): 20 cm x 20 cm (wymiary dot. najbardziej wysuniętych punktów na wysokość i na szerokość); d) technika wykonania pracy: dowolna z zastrzeżeniem, że materiały, z których wykonana będzie praca nie mogą być materiałami kruchymi i łatwo psującymi, praca musi być stabilna!; d)     praca powinna być dostarczona w sposób zapewniający jej dalszy, bezpieczny transport; e)      do pracy konkursowej na osobnej kartce formatu A4 (kartka zalaminowana lub w inny sposób zabezpieczona przed zniszczeniem) należy dołączyć KOMENTARZ do pracy: całość powinna być napisana czcionką Times New Roman, rozmiar czcionki – 13, odstęp 1; objętość komentarza – maksymalnie jedna strona A4 (przekroczenie wymaganej objętości komentarza będzie skutkowało obniżeniem punktacji za niezgodność z wytycznymi) w górnej części kartki (wytłuszczoną czcionką) należy zamieścić podstawowe informacje dotyczące zespołu tj. pełna nazwa szkoły / placówki + numer zespołu (np. Gimnazjum im. Kard. Stefana Wyszyńskiego w Oleśnie – Zespół nr 2) + imiona i nazwiska członków zespołu wykonującego pracę + klasa do której uczęszczają, komentarz do pracy powinien objaśniać co przedstawia praca, jaka myśl/ przesłanie Jana Pawła II z okresu 16.10.1993 r. – 15.10.1998 r. stały się inspiracją do jej wykonania oraz powinien uwzględniać własne przemyślenia zespołu dlaczego chcieliby, aby właśnie ta myśl/ to przesłanie Jana Pawła II przyświecała/ przyświecało tegorocznym obchodom Światowych Dni Młodzieży w Krakowie. 2. Pracę konkursową wraz z komentarzem należy złożyćw Centrum Polonii – Ośrodku Kultury, Turystyki i Rekreacji w Brniu, Breń 1, 33-210 Olesno w terminie do 1 kwietnia 2016 r.  (od poniedziałku do piątku w godz. od 8:00 do 16:00) lub w Starostwie Powiatowym w Dąbrowie Tarnowskiej, ul. Berka Joselewicza 5, 33-200 Dąbrowa Tarnowska, pok. 43, I piętro (poniedziałek od 8:00 do 16:00, wtorek- piątek od 7:30 do 15:30). 3. Złożone prace będą oceniane przez powołaną przez organizatorów Komisję konkursową według następujących kryteriów: 1) Zgodność pracy z wytycznymi określonymi dla pracy konkursowej i komentarza (m.in. format pracy, objętość komentarza): 0-0,5 pkt. 2) Ogólne wrażenie artystyczne (m.in. oryginalność pomysłu, estetyka, atrakcyjność wizualna pracy): 0-3 pkt. 3) Komentarz do pracy (m.in. czytelność przekazu, styl, sposób ujęcia tematu): 0-1,5 pkt. 4. Ocena prac oraz wyniki II etapu konkursu (tj. podsumowanie I i II etapu) umieszczone zostaną na stronie internetowej głównego organizatora konkursu oraz fanpage’u na Facebooku w terminie do 8 kwietnia 2016 r. 5. Organizatorzy przypominają, że za każdy etap zespół może uzyskać maksymalnie 5 punktów. Zespoły oceniane są w obrębie danej kategorii. Komisja konkursowa sporządzając listę zespołów, które zakwalifikują się do finałowego etapu będzie brała pod uwagę sumę punktów: a) uzyskanych przez poszczególnych członków zespołu podczas pisemnego testu - I etap (maksymalna liczba punktów jaką pięcioosobowy zespół mógł uzyskać z pisemnego testu wynosi 5 pkt.)* b) przyznanych za pracę konkursową wykonaną przez zespół – II etap (maksymalnie 5 punktów). Przykład obliczenia liczby punktów, jaką zespół może uzyskać za test: Suma punktów uzyskana przez poszczególnych członków zespołu podczas pisania testu zostanie podzielona przez maksymalną liczbę punktów możliwych do zdobycia tj. 10 – dla WTZ, ŚDS, SSPdP, 25 - dla szkół podstawowych, 30  - dla szkół gimnazjalnych i 35 – dla szkół ponadgimnazjalnych) – uzyskany wynik zaokrąglony do dwóch miejsc po przecinku w górę Przykład: szkoły podstawowe      Zespół nr 1 (25 pkt. + 25 pkt. + 25 pkt. + 25 pkt. + 25 pkt) : 25 = 5 pkt Zespół nr 2 (25 pkt. + 24 pkt. + 23 pkt. + 21 pkt. + 20 pkt) : 25 = 4,52 pkt Zespół nr 3 (20 pkt. + 20 pkt. + 20 pkt. + 20 pkt. + 20 pkt) : 25 = 4 pkt  Przykład: szkoły ponadgimnazjalne     Zespół nr 1 (35 pkt. + 35 pkt. + 35 pkt. + 35 pkt. + 35 pkt) : 35 = 5 pkt Zespół nr 2 (35 pkt. + 32 pkt. + 30 pkt. + 29 pkt. + 28 pkt) : 35 = 4,40 pkt Zespół nr 3 (28 pkt. + 28 pkt. + 28 pkt. + 28 pkt. + 28 pkt) : 35 = 4 pkt  Przykład: szkoły gimnazjalne      Zespół nr 1 (30 pkt. + 30 pkt. + 30 pkt. + 30 pkt. + 30 pkt) : 30 = 5 pkt Zespół nr 2 (29 pkt. + 27 pkt. + 26 pkt. + 25 pkt. + 24 pkt) : 30 = 4,37 pkt Zespół nr 3 (24 pkt. + 24 pkt. + 24 pkt. + 24 pkt. + 24 pkt) : 30 = 4 pkt Przykład: WTZ, ŚDS, SSPdP      Zespół nr 1 (10 pkt. + 10 pkt. + 10 pkt. + 10 pkt. + 10 pkt) : 10 = 5 pkt Zespół nr 2 (10 pkt. + 8 pkt. + 7 pkt. + 6 pkt. + 5 pkt) : 10 = 3,6 pkt Zespół nr 3 (5 pkt. + 5 pkt. + 5 pkt. + 5 pkt. + 5 pkt) : 10 = 2,5 pkt  III ETAP: FINAŁ – 19 i 20 maja 2016 r.  Do finału zakwalifikowanych zostanie 16 zespołów (po cztery zespoły z każdej kategorii) z zastrzeżeniem, że w przypadku kategorii „szkoły ponadgimnazjalne”, gdzie do II etapu zakwalifikowało się tylko 4 zespoły – do finału zakwalifikują się tylko te zespoły, które za pracę konkursową otrzymają minimum 50% wymaganych punktów. Zdobycie przez zespół reprezentujący szkołę ponadgimnazjalną mniej niż 2,5 pkt. za pracę wykonaną w ramach II etapu, dyskwalifikuje zespół i uniemożliwia ubieganie się o tytuł laureata konkursu. Mając na uwadze sprawne przeprowadzenie finałowego etapu konkursu Organizatorzy zdecydowali, że finał przebiegał będzie w dwóch turach: w dniu 19 maja 2016 r. (czwartek) o tytuł laureata konkursu będą walczyć w swoich kategoriach uczniowie szkół podstawowych i uczestnicy Warsztatów Terapii Zajęciowej, Środowiskowych Domów Samopomocy i Niepublicznych Szkół Specjalnych Przysposabiających do Pracy; w dniu 20 maja 2016 r. (piątek) o tytuł laureata konkursu będą walczyć w swoich kategoriach uczniowie szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych. Finaliści będą mieli za zadanie przygotować montaż słowno-muzyczny. Bliższe informacje na temat zadania finałowego, w tym kryteria oceny zostaną podane w terminie późniejszym. Przypominamy, że o miejscu w finale będzie decydowała suma punktów uzyskanych przez zespół w poszczególnych etapach – tj. I, II i III – każdy zespół może uzyskać maksymalnie 15 punktów).  Starostwo Powiatowe w Dąbrowie Tarnowskiej, Stowarzyszenie Samorządów Powiatu Dąbrowskiego, Centrum Polonii – Ośrodek Kultury, Turystyki i Rekreacji w Brniu, Dąbrowski Dom Kultury w Dąbrowie Tarnowskiej, Powiatowa Biblioteka Publiczna w Brniu, Publiczna Szkoła Podstawowa nr 1 im. Jana Pawła II w Dąbrowie Tarnowskiej.  DJ      WAŻNE! INFORMACJA DLA SZKÓŁ, PLACÓWEK oraz UCZESTNIKÓW KONKURSU „BĄDŹ WIELKIM” 1. Organizatorzy IX edycji Regionalnego konkursu poświęconego wartościom głoszonym przez św. Jana Pawła II pn. "Bądź Wielkim" przypominają, że termin przyjmowania zgłoszeń udziału w konkursie upływa w dniu 22 grudnia 2015 r. (wtorek) – w uzasadnionych przypadkach zgłoszenia będzie można jeszcze przesłać do końca miesiąca grudnia br.: - na numer faxu:  014/642-22-29 - bądź mailem na adres: zdrowie@powiatdabrowski.pl lub badzwielkim@wp.pl 2. W dniu 12 stycznia 2016 r. (wtorek) w szkołach/ placówkach zostaną przeprowadzone testy w ramach I etapu konkursu. Czas przeznaczony na rozwiązanie testu wynosi 45 minut. Test będzie się składał z: - 35 pytań dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych - 30 pytań dla uczniów gimnazjów - 25 pytań dla uczniów szkół podstawowych - 10 pytań dla uczestników WTZ, ŚDS i SSPdP.  Na każde pytanie testowe będzie tylko jedna odpowiedź mająca potwierdzenie w materiałach przygotowanych przez Organizatorów. Odpowiedzi inne, pomimo że w innych źródłach mogą być wskazywane jako prawidłowe, nie będą uznawane za prawidłowe. Formularz testu zostanie przesłany drogą mailową na adres szkoły/ placówki zgłaszającej uczestników konkursu w poniedziałek 11 stycznia 2016 r. do południa. W wyjątkowych sytuacjach szkoła/ placówka będzie mogła odebrać gotowe testy (w liczbie egzemplarzy odpowiadającej liczbie zgłoszonych uczestników) w biurze organizacyjnym konkursu: Starostwo Powiatowe w Dąbrowie Tarnowskiej, ul. Berka Joselewicza 5, 33-200 Dąbrowa Tarnowska – I piętro, pokój nr 43. Jeżeli szkoła/ placówka wybierze ten sposób odbioru testów proszę to zgłosić pracownikowi Starostwa Powiatowego - tel. 014/642-24-31 wewn. 243, w nieprzekraczalnym terminie do 7 stycznia 2016 r. (czwartek). Za organizację I etap konkursu odpowiadają Koordynatorzy wyznaczeni przez szkołę/ placówkę. Powołane przez szkoły/ placówki Komisje dokonują oceny prac zgodnie z przesłanym przez głównego organizatora kluczem.  Koordynatorzy będą zobowiązani: a)        do dnia 15 stycznia 2016 r. (piątek) do godz. 15:00 przesłać protokół z prac Komisji szkolnej wraz z imienną listą uczestników konkursu (wg otrzymanego wzoru): - na nr faxu: 14/642 22 29 - bądź na adres e-mail: zdrowie@powiatdabrowski.pl lub badzwielkim@wp.pl (skan protokołu). b) w terminie do 22 stycznia 2016 r. przesłać podpisane deklaracje uczestnictwa  wyłącznie tych uczestników, którzy w teście zdobyli wymaganą liczbę punktów. Lista uczestników zakwalifikowanych do II etapu, temat pracy konkursowej wykonywanej w ramach II etapu oraz kryteria jej oceny będą zamieszczone na stronie internetowej głównego organizatora konkursu oraz fanpage’u na Facebooku najpóźniej w terminie do 27 stycznia 2016 r. Organizatorzy IX Regionalnego konkursu poświęconego wartościom głoszonym przez świętego Jana Pawła II pn. „Bądź Wielkim”   Starostwo Powiatowe w Dąbrowie Tarnowskiej, Stowarzyszenie Samorządów Powiatu Dąbrowskiego, Centrum Polonii – Ośrodek Kultury, Turystyki i Rekreacji w Brniu, Dąbrowski Dom Kultury w Dąbrowie Tarnowskiej, Powiatowa Biblioteka Publiczna w Brniu, Publiczna Szkoła Podstawowa nr 1 im. Jana Pawła II w Dąbrowie Tarnowskiej. ___________________________________________________________________________________________________ Rusza IX edycja konkursu „Bądź Wielkim"! Serdecznie zapraszamy uczniów szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych do udziału w IX edycji Regionalnego konkursu poświęconego wartościom głoszonym przez świętego Jana Pawła II pn. „Bądź Wielkim”.   W tym roku po raz pierwszy do konkursu mogą przystąpić również podopieczni Środowiskowych Domów Samopomocy, Warsztatów Terapii Zajęciowej i uczniowie Szkół Specjalnych Przysposabiających do Pracy. Temat tegorocznej edycji konkursu brzmi: „W drodze ku świętości… Papież – Pielgrzym. Pontyfikat Jana Pawła II w okresie 16.10.1993 r. – 15.10.1998 r.” Jan Paweł II dał się poznać jako papież niezwykły, bijący wszelkie rekordy. Tysiące przemówień i audiencji, miliony przebytych kilometrów, wielka liczba ogłoszonych dokumentów, a także osób beatyfikowanych i kanonizowanych, obalone pod wpływem jego słów reżimy polityczne – to tylko niektóre z jego dokonań. Konkurs „Bądź Wielkim” ma na celu: oddanie hołdu wybitnemu synowi polskiej ziemi św. Janowi Pawłowi II, który był jedną z najwybitniejszych postaci XX wieku i pierwszych lat XXI wieku na świecie; pogłębienie wiadomości o życiu i działalności św. Jana Pawła II na tle czasów jemu współczesnych; rozwijanie wśród uczestników umiejętności współpracy i życzliwej rywalizacji. Konkurs ma charakter regionalny. Dotychczasowe edycje konkursu cieszyły się dużym zainteresowaniem dzieci i młodzieży nie tylko z powiatu dąbrowskiego, ale również bocheńskiego, tarnowskiego, mieleckiego i nowosądeckiego. Głównymi organizatorami tegorocznej edycji konkursu są: Starostwo Powiatowe w Dąbrowie Tarnowskiej Stowarzyszenie Samorządów Powiatu Dąbrowskiego Współorganizatorami konkursu są: Centrum Polonii - Ośrodek Kultury, Turystyki i Rekreacji w Brniu Dąbrowski Dom Kultury w Dąbrowie Tarnowskiej Powiatowa Biblioteka Publiczna z siedzibą w Brniu Publiczna Szkoła Podstawowa nr 1 im. Jana Pawła II w Dąbrowie Tarnowskiej Patronat honorowy nad konkursem objęli: Kardynał Stanisław Dziwisz Arcybiskup Metropolita Krakowski Biskup Andrzej Jeż Biskup Tarnowski Konkurs przebiegał będzie w III etapach: I etap – indywidualny na poziomie szkoły, placówki (12.01.2016 r.) II etap – grupowy dla zespołów złożonych uczestników zakwalifikowanych do II etapu na podstawie indywidualnych testów (do 1.04.2016 r.) III etap – finał (20.05.2016 r.) dla najlepszych   zespołów - po cztery zespoły w każdej kategorii. Podczas pierwszego etapu uczestnicy indywidualnie wypełniają test opracowany przez organizatorów odrębnie dla każdej kategorii wiekowej. Test ma na celu sprawdzenie wiedzy uczestników na temat życia św. Jana Pawła II oraz znajomości jego nauczania.   W drugim etapie pięcioosobowe zespoły wykonują prace plastyczne związane z tematem konkursu. Do finałowego etapu przechodzi 16 zespołów – po cztery zespoły w każdej z kategorii. Zadania tego etapu są widowiskowe i pomimo poważnej tematyki stwarzają możliwość zaznajomienia się z działalnością i nauczaniem Papieża – Wielkiego Polaka, a także rozwijają wyobraźnię i twórcze myślenie uczestników konkursu.   Wszystkich zainteresowanych zapraszamy do zapoznania się z szczegółowymi informacjami na temat konkursu. Regulamin konkursu, karta zgłoszeń, deklaracja uczestnictwa oraz materiały konkursowe, są dostępne na stronie internetowej powiatu dąbrowskiego: www.powiatdabrowski.pl (po prawej stronie – baner „Bądź Wielkim” ).   Zachęcamy również do zapoznania się z relacjami z przebiegu poprzednich edycji konkursu.W załączeniu podajemy link do relacji z przebiegu: drugiego etapu VIII edycji konkursu pn. „Bądź Wielkim”: http://powiatdabrowski.pl/aktualnosci/rozstrzygnięto-ii-etap-konkursu-bądź-wielkim.html   finałowego etapu VIII edycji konkursu pn. „Bądź Wielkim”: http://powiatdabrowski.pl/aktualnosci/znamy-laureatów-viii-edycji-konkursu-bądź-wielkim.html Zgłoszenia do udziału w konkursie będą przyjmowane w terminie do 22 grudnia 2015 r. Serdecznie zapraszamy do udziału w IX edycji konkursu! Wszystkim, którzy odpowiedzą na nasze zaproszenie, życzymy powodzenia w zmaganiach konkursowych. Załączniki: Regulamin IX edycji konkursu pn. „Bądź Wielkim” Załącznik nr 1 do regulaminu - Karta zgłoszeń Załącznik nr 2 do regulaminu – Deklaracja uczestnictwa w konkursie Materiały konkursowe – szkoły podstawowe Materiały konkursowe – gimnazjum Materiały konkursowe – szkoły ponadgimnazjalne Materiały konkursowe – WTZ, ŚDS, SSPdP Kontakt:Wydział Rozwoju Lokalnego, Edukacji i Zdrowia (p. 43)Starostwo Powiatowe w Dąbrowie Tarnowskiejul. Berka Joselewicza 5, 33-200 Dąbrowa Tarnowskatel. 014/642-24-31 w. 243, fax. 014/642-22-29e-mail: badzwielkim@wp.pl, zdrowie@powiatdabrowski.plwww.facebook.com/BadzWielkim