Konferencja prasowa z udziałem Posła na Sejm RP i Wicemarszałka
W sobotę, 26 listopada 2016 roku w powiecie dąbrowskim, tuż przed rozpoczęciem świętowania Jubileuszu 5 – lecia dąbrowskiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku, odbyła się konferencja prasowa z udziałem Władysława Kosiniaka – Kamysza posła na Sejm RP oraz Stanisława Sorysa wicemarszałka Województwa Małopolskiego.
Tematem rozmów było m.in.: podpisanie umowy na budowę obwodnicy Dąbrowy Tarnowskiej, odtworzenie trasy kolejowej „Szczucinki" i przywrócenie ruchu pasażerskiego na linii kolejowej 115 Tarnów - Szczucin oraz o inicjatywach podejmowanych na rzecz rozwoju powiatu dąbrowskiego i subregionu tarnowskiego.
Tematem rozpoczynającym sobotnią konferencję prasową była podpisana w ubiegłym tygodniu umowa na budowę obwodnicy Dąbrowy Tarnowskiej. Jest to efekt ostatnich 8 lat pracy. Budowa obwodnicy Dąbrowy Tarnowskiej została wpisana do kontraktu terytorialnego podczas poprzedniej kadencji parlamentu. Przetarg został otwarty tak naprawdę jeszcze przed wyborami w 2015 roku. Szkoda, że długo trwało rozstrzygnięcie. Cieszymy się wspólnie, że ten nasz plan i zabezpieczenie środków finansowych w budżecie państwa i w budżecie samorządu w kontrakcie terytorialnym wchodzi w życie. – mówił poseł Władysław Kosiniak-Kamysz.
Dużo uwagi podczas konferencji poświęcono kolejowej „Szczucince" i działaniach na rzecz wznowienia ruchu kolejowego na zamkniętej od dobrych kilku lat trasie kolejowej z Tarnowa do Szczucina.
Trzeba uruchomić pociąg, który da szansę na budowanie prawdziwego subregionu tarnowskiego w oparciu o dobrze skomunikowane miasta powiatowe. Jest to możliwe. W budżecie województwa jest zabezpieczonych 400 milionów zł dedykowanych modernizacji linii kolejowych. Warto wykorzystać te środki na potrzeby „Szczucinki". – mówił poseł na Sejm RP.
Rozmówcy podkreślili również, że starania te zbiegają się z jubileuszem 110. rocznicy uruchomienia tego połączenia kolejowego.
Najważniejszym naszym sukcesem jest zablokowanie próby demontażu tej linii kolejowej, mimo zaawansowanych prac. Cieszę się, że po kolejnym moim spotkaniu udało mi się przekonać samorządowców, że nie jest to dobry pomysł, ponieważ gdy rozbierzemy istniejący szlak kolejowy już nigdy go nie wykorzystamy. Jeśli patrzymy na aktualną strategię komunikacji to widzimy, że jest ona oparta o transport publiczny zorganizowany na bazie wykorzystania kolei. - mówił wicemarszałek Stanisław Sorys
Wicemarszałek naszego województwa przedstawił dwa warianty ofert przewidzianych dla Powiśla Dąbrowskiego. Pierwszym miałaby być trasa rekreacyjna - weekendowa w ramach istniejącego szlaku kolejowego, z wykorzystaniem atrakcji turystycznych m.in. zabytkowej dąbrowskiej synagogi i Muzeum Drogownictwa w Szczucinie. Trasa ta byłaby turystyczną retro koleją. Drugi przedstawiony wariant to konkretna oferta spółki uruchomienia linii kolejowej.
Są wyliczenia i propozycje, ale nie da się tego zrobić bez samorządów lokalnych, które muszą się zaangażować chociażby w przygotowanie infrastruktury do jej funkcjonalności. Patrząc na przyszłoroczny budżet, samorząd województwa jest w stanie ponieść koszty związane z dopłatami określonymi przez przyszłego operatora tej linii kolejowej. Teraz ruch należy do samorządowców, ponieważ od nich zależy sukces tego przedsięwzięcia. – podsumował wicemarszałek Stanisław Sorys.
mags
Przejdź do strony Wydziału Geodezji e-Puap
Przejdź do strony Elektroniczna Platforma
Usług Administracji Publicznej CEIDG
Przejdź do strony Centralna Ewidencja i Informacja
o Działalności Gospodarczej Przejdź do strony Dziennik Województwa
Małopolskiego Przejdź do strony Dziennik Ustaw
dziennikustaw.gov.pl Przejdź do strony Monitor Polski
monitorpolski.gov.pl Przejdź do strony Program ochrony powietrza
dla województwa małopolskiego Przejdź do strony Baza teleadresowa
podmiotów i organizacji pozarządowych realizujących
oddziaływania wobec osób stosujących przemoc w rodzinie
w Dąbrowie Tarnowskiej
ul. B. Joselewicza 5