Fundusze Europejskie
Opcje dostępności Włącz powiększenie czcionki Włącz wysoki kontrast Włącz lektora
Wyszukiwarka Mapa strony
  1. Podsumowanie projektu „My też możemy programować”

Podsumowanie projektu „My też możemy programować”

Podsumowanie projektu „My też możemy programować”

27 listopada 2019 roku w Szkole Podstawowej im. Błogosławionego ks. Jerzego Popiełuszki w Nieczajnie Górnej odbyło się podsumowanie projektu „My też możemy programować – zajęcia z robotyki dla mieszkańców subregionu tarnowskiego”, który został  zrealizowany w ramach III edycji Budżetu Obywatelskiego. Głównym celem projektu był rozwój zainteresowań programowaniem – robotyką – poprzez udział w warsztatach dla dzieci z terenu powiatów dąbrowskiego, tarnowskiego oraz brzeskiego.

W uroczystości udział wzięli m.in.: Poseł na Sejm RP Wiesław Krajewski, Wicestarosta Dąbrowski Krzysztof Bryk, Dyrektor Centrum Usług Wspólnych a zarazem Przewodnicząca Rady Powiatu Dąbrowskiego Marta Chrabąszcz, wójt Wietrzychowic Tomasz Banek, dyrektor I Liceum Ogólnokształcącego w Dąbrowie Tarnowskiej Michał Wolak, przedstawiciel Małopolskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Krakowie Mariusz Gdowski oraz dyrektorzy, nauczyciele i przedstawiciele pozostałych trzech szkół podstawowych z Radgoszczy, Szczurowej oraz Wietrzychowic, które brały udział w projekcie.

Każda ze szkół zaprezentowała swój dorobek – wypracowany na zajęciach warsztatowych pod okiem przygotowanych do tego nauczycieli i instruktorów. Wszystkie wystąpienia poparte były  prezentacjami multimedialnymi oraz  słownym komentarzem uczniów i nauczycieli.

Dzieci uczestniczące w projekcie udowodniły, że pozyskały wiedzę dotyczącą matematycznego opisu mechanizmów przestrzennych i planowania ruchu robotów. Zdobyły umiejętności dotyczące kinematyki, dynamiki poprzez formułowanie i rozwiązywanie zadań, algorytmizację obliczeń. Rozwinęły talenty, zainteresowania i nowe umiejętności informatyczno-konstrukcyjno – inżynierskie.

Do zajęć wykorzystano klocki Lego Mindstorms EV3 w wersji edukacyjnej z zasilaczem, Lego WeDo 2.0. oraz tablety. Łączny wymiar warsztatów w jednej szkole wyniósł 56 godzin dydaktycznych, a cały projekt oszacowany został na 199 936,00 zł.

Wszyscy byli zachwyceni pomysłowością młodych konstruktorów, którzy  przygotowali zdalnie sterowane roboty. Zaproszeni goście, wyrażali podziw dla uzyskanych efektów oraz gratulowali pomysłowości i aktywności młodym instruktorom i programistom.

Źródło i foto: Szkoła Podstawowa w Nieczajnie Górnej/gd

27 listopada 2019 roku w Szkole Podstawowej im. Błogosławionego ks. Jerzego Popiełuszki w Nieczajnie Górnej odbyło się podsumowanie projektu „My też możemy programować – zajęcia z robotyki dla mieszkańców subregionu tarnowskiego”, który został  zrealizowany w ramach III edycji Budżetu Obywatelskiego. Głównym celem projektu był rozwój zainteresowań programowaniem – robotyką – poprzez udział w warsztatach dla dzieci z terenu powiatów dąbrowskiego, tarnowskiego oraz brzeskiego. W uroczystości udział wzięli m.in.: Poseł na Sejm RP Wiesław Krajewski, Wicestarosta Dąbrowski Krzysztof Bryk, Dyrektor Centrum Usług Wspólnych a zarazem Przewodnicząca Rady Powiatu Dąbrowskiego Marta Chrabąszcz, wójt Wietrzychowic Tomasz Banek, dyrektor I Liceum Ogólnokształcącego w Dąbrowie Tarnowskiej Michał Wolak, przedstawiciel Małopolskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Krakowie Mariusz Gdowski oraz dyrektorzy, nauczyciele i przedstawiciele pozostałych trzech szkół podstawowych z Radgoszczy, Szczurowej oraz Wietrzychowic, które brały udział w projekcie. Każda ze szkół zaprezentowała swój dorobek – wypracowany na zajęciach warsztatowych pod okiem przygotowanych do tego nauczycieli i instruktorów. Wszystkie wystąpienia poparte były  prezentacjami multimedialnymi oraz  słownym komentarzem uczniów i nauczycieli. Dzieci uczestniczące w projekcie udowodniły, że pozyskały wiedzę dotyczącą matematycznego opisu mechanizmów przestrzennych i planowania ruchu robotów. Zdobyły umiejętności dotyczące kinematyki, dynamiki poprzez formułowanie i rozwiązywanie zadań, algorytmizację obliczeń. Rozwinęły talenty, zainteresowania i nowe umiejętności informatyczno-konstrukcyjno – inżynierskie. Do zajęć wykorzystano klocki Lego Mindstorms EV3 w wersji edukacyjnej z zasilaczem, Lego WeDo 2.0. oraz tablety. Łączny wymiar warsztatów w jednej szkole wyniósł 56 godzin dydaktycznych, a cały projekt oszacowany został na 199 936,00 zł. Wszyscy byli zachwyceni pomysłowością młodych konstruktorów, którzy  przygotowali zdalnie sterowane roboty. Zaproszeni goście, wyrażali podziw dla uzyskanych efektów oraz gratulowali pomysłowości i aktywności młodym instruktorom i programistom. Źródło i foto: Szkoła Podstawowa w Nieczajnie Górnej/gd