Fundusze Europejskie
Opcje dostępności Włącz powiększenie czcionki Włącz wysoki kontrast Włącz lektora
Wyszukiwarka Mapa strony
  1. Wrażenia tegorocznych maturzystów

Wrażenia tegorocznych maturzystów

Wrażenia tegorocznych maturzystów

Już drugi tydzień absolwenci szkół średnich z naszego powiatu zmagają się z maturami. Mają już za sobą egzamin z języka polskiego, matematyki oraz języka obcego.

W dniu dzisiejszym, zgodnie z harmonogramem Centralnej Komisji Egzaminacyjnej, uczniowie pisali egzamin maturalny z biologii oraz wiedzy o społeczeństwie. Każdy z nich z niecierpliwością wyczekiwał godziny 9 – tej, by znów powalczyć o jak najlepsze wyniki z testów.

Chwilę przed egzaminem udało nam się porozmawiać z Przemysławem uczniem z Zespołu Szkół im. Krzysztofa Kamila Baczyńskiego oraz Joanną uczennicą z I Liceum Ogólnokształcącego im. Tadeusza Kościuszki w Dąbrowie Tarnowskiej i zapytać o wrażenia i odczucia, które towarzyszyły im podczas egzaminu.

Przemek obawiał się egzaminu z języka polskiego, natomiast Joasia z matematyki. Co do innych wybranych przez siebie przedmiotów, uczniowie byli w stu procentach przygotowani.

Pytania, które padały dotychczas na egzaminach trochę ich zaskoczyły. Dla Przemka zagadnienia z języka polskiego okazały się trochę trudne, gdyż jak mówił nie posiadał pełnej wiedzy w tym zakresie. Matematyka na poziomie podstawowym nie przyniosła mu wielkich problemów. Wspominał, że mogła by być nawet trochę trudniejsza. Joasia natomiast spodziewała się z języka polskiego tematu związanego z epicką powieścią Bolesława Prusa pt. „Lalka” lub trzynastozgłoskowca Adama Mickiewicza pt. „Pan Tadeusz”. Los chciał inaczej i na tegorocznej maturze z języka polskiego pojawiło się „Wesele” Stanisława Wyspiańskiego. Zadania z matematyki dla Joasi okazały nieco trudniejsze niż w przypadku Przemka. Jednak obydwoje jednogłośnie stwierdzili, że ten kto nie wagarował i w miarę przykładał się do nauki, to na pewno zaliczy wszystko na odpowiednio wysokim poziomie.

Uczniowie wyrażali swoje zadowolenie z samej organizacji matur w ich szkołach. Podkreślali, iż dyrekcja i nauczyciele bardzo przestrzegali zaleceń sanitarnych w związku z panującą epidemią koronawirusa.

Jak podkreślali „nauka z nauczycielem w klasie jest bardziej efektywna niż ta on-line” – mówił Przemek.

Uczniowie zachwalali wielkie zaangażowanie wszystkich nauczycieli, którzy prowadzili zdalne nauczanie w ich grupach. Zaznaczali również, że opiekunowie przygotowujący do matury bardzo starali się, by wyłożony materiał w całości został przez nich opanowany.

Maturzyści zostali również zapytani o swoje plany na przyszłość. Studia zaoczne i praca w zawodzie fizjoterapeuty to plany Przemka. Joasia również planuje studia na uczelni wyższej, ale jeszcze nie wie gdzie i co chciałaby robić w przyszłości. „Chcę się zastanowić nad wybraniem tego najodpowiedniejszego kierunku, który da mi dalsze perspektywy na przyszłość oraz przyniesie satysfakcję” – mówi Joasia.

Dziękujemy Przemkowi oraz Joasi za poświęcony czas i podzielenie się swoimi wrażeniami z egzaminów maturalnych oraz życzymy im dalszych sukcesów w życiu osobistym oraz zawodowym.

Wydział Rozwoju Lokalnego, Edukacji i Zdrowia Starostwo Powiatowe w Dąbrowie Tarnowskiej

Już drugi tydzień absolwenci szkół średnich z naszego powiatu zmagają się z maturami. Mają już za sobą egzamin z języka polskiego, matematyki oraz języka obcego. W dniu dzisiejszym, zgodnie z harmonogramem Centralnej Komisji Egzaminacyjnej, uczniowie pisali egzamin maturalny z biologii oraz wiedzy o społeczeństwie. Każdy z nich z niecierpliwością wyczekiwał godziny 9 – tej, by znów powalczyć o jak najlepsze wyniki z testów. Chwilę przed egzaminem udało nam się porozmawiać z Przemysławem uczniem z Zespołu Szkół im. Krzysztofa Kamila Baczyńskiego oraz Joanną uczennicą z I Liceum Ogólnokształcącego im. Tadeusza Kościuszki w Dąbrowie Tarnowskiej i zapytać o wrażenia i odczucia, które towarzyszyły im podczas egzaminu. Przemek obawiał się egzaminu z języka polskiego, natomiast Joasia z matematyki. Co do innych wybranych przez siebie przedmiotów, uczniowie byli w stu procentach przygotowani. Pytania, które padały dotychczas na egzaminach trochę ich zaskoczyły. Dla Przemka zagadnienia z języka polskiego okazały się trochę trudne, gdyż jak mówił nie posiadał pełnej wiedzy w tym zakresie. Matematyka na poziomie podstawowym nie przyniosła mu wielkich problemów. Wspominał, że mogła by być nawet trochę trudniejsza. Joasia natomiast spodziewała się z języka polskiego tematu związanego z epicką powieścią Bolesława Prusa pt. „Lalka” lub trzynastozgłoskowca Adama Mickiewicza pt. „Pan Tadeusz”. Los chciał inaczej i na tegorocznej maturze z języka polskiego pojawiło się „Wesele” Stanisława Wyspiańskiego. Zadania z matematyki dla Joasi okazały nieco trudniejsze niż w przypadku Przemka. Jednak obydwoje jednogłośnie stwierdzili, że ten kto nie wagarował i w miarę przykładał się do nauki, to na pewno zaliczy wszystko na odpowiednio wysokim poziomie. Uczniowie wyrażali swoje zadowolenie z samej organizacji matur w ich szkołach. Podkreślali, iż dyrekcja i nauczyciele bardzo przestrzegali zaleceń sanitarnych w związku z panującą epidemią koronawirusa. Jak podkreślali „nauka z nauczycielem w klasie jest bardziej efektywna niż ta on-line” – mówił Przemek. Uczniowie zachwalali wielkie zaangażowanie wszystkich nauczycieli, którzy prowadzili zdalne nauczanie w ich grupach. Zaznaczali również, że opiekunowie przygotowujący do matury bardzo starali się, by wyłożony materiał w całości został przez nich opanowany. Maturzyści zostali również zapytani o swoje plany na przyszłość. Studia zaoczne i praca w zawodzie fizjoterapeuty to plany Przemka. Joasia również planuje studia na uczelni wyższej, ale jeszcze nie wie gdzie i co chciałaby robić w przyszłości. „Chcę się zastanowić nad wybraniem tego najodpowiedniejszego kierunku, który da mi dalsze perspektywy na przyszłość oraz przyniesie satysfakcję” – mówi Joasia. Dziękujemy Przemkowi oraz Joasi za poświęcony czas i podzielenie się swoimi wrażeniami z egzaminów maturalnych oraz życzymy im dalszych sukcesów w życiu osobistym oraz zawodowym. Wydział Rozwoju Lokalnego, Edukacji i Zdrowia Starostwo Powiatowe w Dąbrowie Tarnowskiej